English

حسنی عنوان کرد:

مبارزه با آفات گیاهی در مزارع استان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۷۴۷ هزار و ۸۰۹ هکتار از مزارع گندم خوزستان در سال زراعی جاری ضد عوامل خسارتزای گیاهی( آفات و بیماری ها و علفهای هرز ) مبارزه شد.

مبارزه با آفات گیاهی در مزارع استان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، محسن حسنی بیان کرد: اینکه مبارزه با علف‌های هرز در ۵۲۸ هزار و ۴۲۰ هکتار از مزارع گندم استان انجام شد، افزود: از این سطح ۱۱۶هزار و ۶۴۰ هکتار مبارزه در اراضی دیم و ۴۱۱ هزار و ۷۸۰ هکتار در اراضی آبی انجام شد.
وی گفت: مبارزه علیه علف‌های هرز پهن برگ در ۱۹۹ هزار هکتار، کشیده برگ در ۱۵۰ هزار و ۶۶۹ هکتار و توام (دومنظوره) در ۱۷۸ هزار و ۷۵۱ هکتار از مزارع گندم استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه شیمیایی با بیماری‌ها در ۹۷ هزار هکتار از مزارع گندم خوزستان انجام شد، ادامه داد: از این میزان ۹۱ هزار هکتار برای پیشگیری از خسارت بیماری‌های مهم برگی و پنهان گندم صورت گرفت.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه مبارزه با آفات نیز در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، در ۱۲۲ هزار و ۵۹۷ هکتار از مزارع گندم استان انجام شد، افزود: سمپاشی با نظارت کامل همکاران حفظ نباتات که به صورت مداوم از مزارع پایش دارند و فقط در صورت نیاز و به منظور جلوگیری از خسارت اقتصادی به کشاورز صورت می‌گیرد.

حسنی همچنین از مبارزه با علف‌های هرز و بیماری‌ها و آفات در سایر محصولات پاییزه مهم چون کلزا خبر داد و گفت: در مجموع ۱۳۱ هزار و ۲۲۵ هکتار مبارزه با علف‌های هرز در خوزستان به صورت پیش رویش و پس رویش و یا ترکیبی در مزارع کلزا صورت گرفت و ۶ هزار هکتار مبارزه با بیماری سفیدک داخلی انجام شد.
وی ادامه داد: در خصوص مبارزه با آفات در مجموع ۱۵ هزار هکتار از مزارع کلزا علیه کک ، کرم برگخوار و شته مبارزه شد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان سطح مبارزه با علف‌های هرز در مزارع جو استان را هفت هزار و ۳۸۷ هکتار بیان کرد و گفت : ۲۹۰ هکتار مبارزه با بیماری‌ها و یک هزار هکتار مبارزه با آفات در مزارع جو صورت گرفته است.

حسنی همچنین در خصوص اقدامات فصل داشت در محصول مهم پاییزه ای مانند  چغندر افزود: ۱۳ هزار و ۷۲۵  هکتار مبارزه با آفات و ۱۵ هزار هکتار مبارزه با بیماری‌ها در مزارع چغندر صورت گرفته است و مبارزه با علف‌های هرز به صورت تلفیقی(مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ، کشیده برگ، وجین، کلتیواتور) در مجموع در ۱۲۰ هزار و ۱۷۲ هکتار صورت گرفته که از این سطح ۸۹ هزار هکتار مبارزه مکانیکی و بقیه به صورت شیمیایی بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اهمیت مبارزه با علف‌ها  هرز، آفات و بیماری‌ها گفت:انجام نشدن این اقدامات، خسارت زیادی به مزارع وارد می کند و سبب افت کمی و کیفی محصول می شود.
حسنی همچنین بر لزوم توجه کشاورزان به توصیه‌های فنی کارشناسان با هدف افزایش عملکرد محصول و نیز مصرف بهینه سموم کشاورزی تاکید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه