English

۱۰۰ هزار دانش آموز یزدی چاق هستند

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش استان یزد گفت: ۱۰۰ هزار نفر از دانش آموزان یزدی با مشکل اضافه وزن مواجه هستند.

۱۰۰ هزار دانش آموز یزدی چاق هستند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، حسینی تبار رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش استان یزد گفت: از جمعیت ۲۵۰ هزار نفری دانش آموزان یزدی، ۱۰۰ هزار نفر اضافه وزن دارند و این بدین معناست که ۴۰ درصد آینده سازان ایران در معرض خطر قرار دارند.۱۰۰ هزار دانش آموز یزدی چاق هستند

وی افزود: با به صدا درآمدن زنگ خطر چاقی در بین دانش آموزان، طرح مثبت کوچ در سال تحصیلی ۱۴۰۰ ـ ۱۴۰۱ در مدارس استان یزد اجرا شد.

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش استان ادامه داد: تاکنون پنج هزار دانش آموز در سامانه ثبت نام کرده و در صورتی که دانش آموزی دارای اضافه وزن یا کمبود وزن باشد، برای ارائه مشاوره تغذیه‌ای به مرکز دیابت و سایر مراکز درمانی استان ارجاع داده می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد هم با اشاره به شیوع بیماری‌های غیرواگیر در استان یزد اظهار داشت: بر اساس آخرین مطالعات انجام شده، یزد در ابتلا به دیابت رتبه اول و در ابتلا به فشار خون رتبه دوم را در کشور دارد.

دکتر شریفی تصریح کرد: این استان در کم تحرکی هم رتبه اول را از آن خود کرده که این موضوع منشا بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، قلبی و عروقی و سرطان به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان ساخت: فعالیت بدنی بسیاری از افراد به ویژه دانش آموزان در اپیدمی کرونا کاهش یافته و شاهد افزایش چاقی و شاخص‌های توده بدنی در این گروه از افراد جامعه هستیم.

شریفی افزود: سبک زندگی نادرست، تغذیه نامناسب کاهش تحرک بدین از دلایل چاقی دانش آموزان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه