English

محمود بنانژاد:

وضعیت عمده کالاهای اساسی در بازار شهر مشهد مطلوب است

رییس اتاق اصناف مشهد بیان کرد: نشست هایی با حضور مسوولان ستاد تنظیم بازار در فرمانداری مشهد و استانداری خراسان رضوی برای رفع کمبود روغن خوراکی در بازار مشهد برگزار شده است.

وضعیت عمده کالاهای اساسی در بازار شهر مشهد مطلوب است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمود بنانژاد رییس اتاق اصناف مشهد در خبری اعلام کرد: وضعیت عمده کالاهای اساسی در بازار شهر مشهد مطلوب می باشد و هم اینک از یک سو کمبود روغن خوراکی (ارز ۴۲۰۰ تومانی) با قیمت مصوب در سطح بازار این شهر محسوس است، از سوی دیگر یکی از صاحبان برند ماکارونی در داخل استان، محصولات خود را با قیمتی زیر نرخ مصوب عرضه کرده است.

بنانژاد در ادامه اضافه کرد: نشست هایی با حضور مسوولان ستاد تنظیم بازار در فرمانداری مشهد و استانداری خراسان رضوی برای رفع کمبود روغن خوراکی در بازار مشهد برگزار شده است و امیدواریم تا پایان هفته جاری وضعیت تامین روغن با ارز ۴۲۰۰ تومانی در این شهر به حد مطلوب برسد و به زودی مشکل حل شود.

رییس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: از آنجا که کمبود روغن در برخی کارخانه ها محسوس بود، متاسفانه برخی شرکتهای پخش از این وضعیت سوءاستفاده کرده یا فروش اجباری انجام دادند یا روغن را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب عرضه کردند که در نهایت باعث کم شدن روغن در بازار شد.

وی متذکر شد: بعد از اعلام قیمت جدید ماکارونی ، تلاش شد تا ماکارونی به حد کافی در فروشگاه های سطح شهر مشهد و عمده فروشی ها و خرده فروشی ها تامین شود، هماهنگی های لازم با کارخانه ها و عمده فروشان انجام گرفته است تا ماکارونی تامین و در سطح بازار توزیع شود که انجام این کار یکی دو روز زمان می برد.

رییس اتاق اصناف مشهد تاکید کرد: هم اینک صاحبان چند برند ماکارونی در داخل و خارج از خراسان رضوی اعلام آمادگی کرده اند تا حتی ماکارونی را زیر قیمت مصوب آن عرضه کنند، به طور قطع اگر این اقلام با قیمت پایین تر در بازار عرضه شود، رقابت به وجود آمده و قیمتها شکسته می شود.

وی در خصوص افزایش خرید ماکارونی اظهار کرد: مشکلی در خرید مردم نیست و ما توصیه می کنیم که آنان بیش از نیاز خود، ماکارونی نخرند اما هیچ نگرانی در خصوص کمبود این کالا در بازار وجود ندارد، اگر هم مردم ماکارونی را بیش از اندازه بخرند، بلافاصله جای خالی این کالا در فروشگاه ها پر خواهد شد و هیچ محدودیتی در تامین آن نداریم.

رییس اتاق اصناف مشهد تصریح کرد: روز گذشته صاحب یک برند تولید ماکارونی در داخل استان کالای تولیدی خود را به کمتر از قیمت مصوب توسط عمده فروشی عرضه کرد که هر بسته آن با بهای ۱۷ هزار تومان توزیع شد که ۲ هزار و ۵۰۰ تومان زیر قیمت مصوب است و قیمت این کالا در خرده فروشی با احتساب سود آن به ۲۲ هزار تومان رسیده است.

وی در ادامه یادآور شد: در صورتی که هر عمده فروش یا خرده فروش تقاضا برای تامین ماکارونی داشته باشد، آمادگی داریم آنها را به کارخانه هدایت کنیم تا ماکارونی مورد نیاز خود را مستقیم دریافت کنند.

بنانژاد خاطرنشان کرد: پیش از این نانوایی ها برای تولید نان فانتزی از آرد یارانه ای برخوردار بودند و قیمت این نوع نان نیز معین بود اما هم اینک آرد به قیمت آزاد برای تولید نان فانتزی به آنها تعلق می گیرد لذا باید قیمت این کالا دوباره تعیین و به تصویب کمیسیون نظارت استان برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه