English

عرفان مرادی خبر داد:

۶۰ کیلومتر جاده در سال ۱۴۰۰به راه های استان کردستان افزوده شد

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به ازسرگیری عملیات اجرایی پروژه های راهسازی استان ، آخرین وضعیت این پروژه ها را تشریح کرد.

60 کیلومتر جاده در سال 1400به راه های استان کردستان افزوده شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، عرفان مرادی با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های کردستان گفت : در سال‌های گذشته برای بهبود شاخص های بهره مندی از راه مناسب در همه حوزه‌ها (بزرگراهی، راه اصلی و روستایی )پروژه‌های متعددی تعریف شده و اقدامات خوبی نیز در حال انجام است .

مرادی گفت: محور سنندج –همدان  به طول 126 کیلومتر که 120 کیلومتر آن در سنوات گذشته چهار خطه شده و مابقی مسیر در گردنه صلوات آباد در دست احداث است که هم اکنون بیش از 85 درصد پیشرفت دارد و با تامین به موقع اعتبار مورد نیاز ادامه خواهد یافت.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: محور کامیاران -سنندج -دیواندره -سقز جمعاً به طول 320 کیلومتر که حدود 155 کیلومتر آن چهار خطه شده و مابقی مسیر نیز در قطعات مختلف در حال تبدیل شدن به چهار خطه است .

به گفته مرادی محور بیجار دیواندره به طول 55 کیلومتر که 3/5 کیلومتر آن ساخته شده وعملیات اجرایی 18 کیلومتر دیگر نیز در 4قطعه در دست احداث است .

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان اظهارکرد: محور بیجار –زنجان به طول 140 کیلومتر که 57 کیلومتر آن در حوزه استان کردستان قرار دارد و15 کیلومتر آن در سالهای گذشته به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی 3 قطعه به طول 14کیلومتر در حال انجام است .

نامبرده خاطرنشان کرد: محور سقز – بانه به طول 54 کیلومتر که 9 کیلومتر آن چهار خطه شده و ساخت 20 کیلومتر دیگر نیز هم اکنون توسط پیمانکار در حال انجام است .

مرادی ادامه داد: در سال 1400، با تلاش های انجام شده حدود 60کیلومتر به راههای استان افزوده شد که میتوان به بهره برداری از پروژه بسیار مهم جاده جدید سنندج – مریوان (واریانت تیژتیژ – گاران ) به طول 52 کیلومتر اشاره کرد .

این مقام مسئول با اشاره به ادامه بهسازی محور سنندج-مریوان از احداث واریانت گردنه خروسه در 2قطعه به طول 11 کیلومتر وهم چنین ساخت تفاطع غیر همسطح سنندج-مریوان-دیواندره که در شرف اتمام است خبر داد.

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان اظهار کرد : این پروژه ها و پروژه های ریز و درشت دیگر که در سطح استان با اهداف تسهیل در ترافیک -دسترسی سریع به مراکز مهم تجاری منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای -صرفه‌جویی در سوخت و انرژی و زمان -سامان بخشی به محورهای مواصلاتی- کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن- رونق بخشیدن به سرمایه‌گذاری، گردشگری-  بهبود شرایط زیست محیطی و رضایت مندی کاربران جاده‌ای و استفاده کنندگان از راه در حال اجرا می باشند که امیدواریم با تحقق آنها شاهد رشد و شکوفایی و توسعه بیش از پیش حمل و نقل جاده ای استان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه