English

رضا قادری عنوان کرد:

مقاوم سازی بیش از ۴۸ هزار واحد مسکن روستایی در کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی در 40 درصد روستاهای استان اجرایی شده و امسال نیز چهار هزار واحد را در برنامه داریم.

مقاوم سازی بیش از 48 هزار واحد مسکن روستایی در کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان, رضا قادری پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های کردستان، گفت: از 121 هزار واحد مسکن روستایی استان تاکنون 48 هزار و 695 واحد مقاوم سازی شده است و هنوز 60 درصد از خانه های روستایی در برابر حوادث و بلایای طبیعی مقاوم نیستند.

وی با اشاره به پراکنش مقاوم سازی در مناطق مختلف استان، افزود: در حال حاضر شاخص مقاوم سازی در مناطق شرقی استان 60 درصد و در غرب استان زیر 20 درصد است که علت این تفاوت، عدم استقبال مردم ساکن در غرب از وامهای بانکی به دلیل شبهات مذهبی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اظهار کرد: مردم ساکن در مناطق غربی استان که خطر زلزله برای آنان به دلیل قرارگرفتن بر روی گسل مریوان- سیرجان بیشتر است، به دلیل شبهه مذهبی استفاده از تسهیلات بانکی را دارای مشکل می دانند و برای همین از تسهیلات مقاوم سازی مسکن کمترین استفاده را دارند.

قادری ادامه داد: ساکنان 200 روستا از مجموع یک‌هزار و 700 روستای استان تسهیلات مقاوم سازی را به دلیل شبهه سود بانکی دریافت نمی کنند که نیازمند ورود ویژه شورای افتای استان است و در همین زمینه راهکارهایی را دنبال می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه 8 هزار و 419 واحد مسکونی در استان نوسازی شده، تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، یادآور شد: در حال حاضر 40 واحد مسکن محرومین در سنندج و 20 واحد نهضت ملی مسکن بنیاد ساز و 200 واحد در شهرهای سقز ، بانه و مریوان که براثر زلزله سال 1400 استان آسیب دیده در دست احداث و نوسازی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به نبود مشکل در پرداخت تسهیلات مقاوم سازی, بیان کرد: در 180 روستای زیر 20 خانوار استان نیز تسهیلات پرداخت شده است.

قادری گفت: در 250 روستای استان پنج هزار و 298 قطعه زمین برای ساخت مسکن به مردم واگذار شده است و امسال هم 250 قطعه به متقاضیان واگذار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه