English

مجلس اعلای شیعیان لبنان مانع فتنه مذهبی شد

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان گفت: مجلس اعلای شیعیان لبنان مانع فتنه مذهبی شد.

مجلس اعلای شیعیان لبنان مانع فتنه مذهبی شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام علی خطیب در دیدار با آیت‌الله حسین نوری همدانی با بیان گزارشی از شکل گیری مجلس اعلای اسلامی لبنان اظهار داشت: پس از استقلال لبنان، شیعیان در نظام لبنان به حساب نمی‌آمدند و خارج از مناسبات نظام لبنان بودند، مناطق آنها کم برخوردار و به آنها رسیدگی نمی‌شد و در حاشیه مناطق زندگی می‌کردند و اگر خدماتی هم بود خودشان انجام می دادند، به همین خاطر فرزندان آنها مجبور بودند به خارج از لبنان بروند.

وی ادامه داد: علاوه بر این مشکل‌ها، مشکل دیگر، رژیم صهیونیستی و اسرائیل بود که شروع به دست‌اندازی به این مناطق کرد، اواخر دهه پنجاه امام موسی صدر وارد لبنان شد و شروع به اصلاح نظام لبنان کرد، سپس یک جنبش اجتماعی به وجود آمد که دولت تبعیض قائل نشود و همه را به یک چشم نگاه کند.

نایب رئیس مجلس شیعیان لبنان خاطرنشان کرد: گروه‌های مختلفی می‌خواستند جلوی امام موسی صدر را بگیرند و در نتیجه جنگ داخلی به وجود آمد، اما ایشان در مقابل این جنگ ایستادگی، و بیان کرد که این کار به نفع اسرائیل است و هیچ نفعی برای لبنان ندارد و در ادامه، مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به وجود آمد و مهمترین کار این مجلس، حفاظت از منافع مناطق شیعه نشین لبنان بود.

خطیب با اشاره به اینکه امام موسی صدر یک حس اقتدار به شیعیان بخشید افزود: ایشان توانست ارتباط و تعامل را با کشورهای عربی به وجود بیاورد و به عنوان نخستین رئیس مجلس اعلای شیعان لبنان انتخاب شدند.

وی در پایان گفت: مجلس اعلای شیعیان لبنان همواره حامی مقاومت بوده و مهمترین کاری که کرده جلوگیری از ایجاد فتنه در بین شیعه و سنی بوده است و این مجلس از طریق ارتباطاتی که دارد می‌تواند به شیعیان خدمات ارائه دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه