English

در هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان؛

بزرگترین سیاه مشق نستعلیق در وصف پیامبر اعظم(ص) رونمایی شد

بزرگترین تابلوی سیاه‌ مشق نستعلیق در وصف پیامبر اعظم(ص) در هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان رونمایی شد.

بزرگترین سیاه مشق نستعلیق در وصف پیامبر اعظم(ص) رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، در دومین روز از هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، آیین رونمایی از تابلوی سیاه‌مشق نستعلیق در وصف پیامبر اعظم(ص) اثر استاد «فرزام زالی» در غرفه دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان برگزار شد.

رئیس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان اظهار کرد: این تابلو اثری کم‌نظیر از همه جنبه‌ها می باشد.

محسن حاج‌کاظمیان تاکید کرد: این اثر تابلویی در مدح پیامبر اکرم(ص) به‌شمار می‌رود و در آن یکی از قصیده‌های مثنوی معنوی به سیاه‌مشق نگارش شده است.

وی افزود: یکی از ابداعات دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع)، تشکیل مرکز آفرینش‌های هنری معارف قرآن و عترت(ع) است، چراکه معتقدیم تبیین این معارف در قالب هنر، ابزاری قوی برای پیام‌رسانی محسوب می‌شود.

این مقام مسئول به تعدد آیات و روایاتی که ظرفیت بروز و ظهور هنری دارند، اشاره و تأکید کرد: آیاتی که در زندگی مردم از اثرگذاری بیشتری برخوردار است، می‌تواند در قالب هنرهایی چون خوشنویسی و نقاشی ارائه شود و دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) در پیگیری این موضوع، همه تلاش خود را به‌کار‌ گرفته است.

وی با اعلام اینکه دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اکنون به یک موزه دانشگاه تبدیل شده است، ادامه داد: آثار فراوان و ارزشمند هنری و قرآنی تولید شده در این دانشگاه، در بخش‌های مختلف این مرکز آموزشی در معرض دید دانشجویان و عموم مردم قرار دارد.

حاج‌ کاظمیان اظهار کرد: دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان (ع) طی ۳۰ سال فعالیت خود موفق به تربیت ۱۵ هزار دانشجو در رشته‌های علوم قرآن و حدیث، نهج‌البلاغه، روانشناسی، مشاوره و حقوق شده است.

رئیس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان هدف از تأسیس این دانشگاه را تربیت مبلغ معارف قرآن و عترت(ع) بیان کرد و گفت: همه تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم تا نیرو های مبلغ را در همه حوزه‌ ها تربیت کنیم و این نیروها بتوانند به جامعه خدمت کنند.

گفتنی است، تابلوی سیاه‌مشق نستعلیق در وصف پیامبر اعظم(ص) طی ۳۰ روز و روزانه به مدت هشت ساعت به رشته تحریر درآمده و در نگارگری آن از آب میوه توت‌فرنگی در‌ کنار جوهر استفاده شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه