English

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

حوادث کار جان ۱۰۱ مازندرانی را در سال ۱۴۰۰ گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در سال گذشته 101 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند (همگی مرد) که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نداشت.

حوادث کار جان 101 مازندرانی را در سال 1400 گرفت

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی عباسی با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال 1400 به ترتیب شهرستان ساری و نور هر کدام با 12 و آمل با 11 فوتی بیشترین و شهرستان های فریدونکنار، گلوگاه و میاندرود هر کدام با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش در سال های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است به نحوی که در سال گذشته 50 مورد مرگ‌های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی با افزایش 6 درصدی و 24 مورد نیز برق گرفتگی، جسم سخت با 17 و سایر موارد با 10 مورد گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با بیان اینکه خرداد با 15 و شهریور با 12 و آذر با 11 مورد بیشترین ماهی بود که در آن گزارش شده است، افزود: سنین 31 تا 40 سال با 24 فوتی بیشترین و سنین بیش از 61 سال با 8 مورد کمترین سال گزارش شده است.

وی با بیان اینکه 74 نفر متأهل و مابقی مجرد هستند، تصریح کرد: 17 نفر از فوت شدگان ناشی از حوادث کار دارای ملیت غیرایرانی (افغان) هستند.

افزایش 10 درصدی مصدومان حادثه کار

عباسی گفت: در سال گذشته 998 مصدوم در اثر حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان می باشد، ابراز داشت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه