English

موج گزارش می دهد؛

نیایش‌های عاشقانه احیاداران استان آذربایجان شرقی در آخرین شب قدر/ ندای "الغوث الغوث" در جای‌جای استان پیچید+فیلم و عکس

مردم استان آذربایجان شرقی، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را تا سحر به احیا و شب زنده­ داری پرداخته و سومین شب قدر در گوشه و کنار این استان قرآن به سر ندای «الغوث الغوث» , «بک یا الله» سر دادند.

نیایش‌های عاشقانه احیاداران استان آذربایجان شرقی در آخرین شب قدر/ ندای "الغوث الغوث" در جای‌جای استان پیچید+فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، شب‌های قدر را باید فرصت مغتنمی برای تکامل روحی و معنوی انسان و طلب بخشش و آمرزش گناهان دانست چرا که مردم با راز و نیاز خالصانه به درگاه حق از  رحمت و مفغرت خداوند بهره‌مند می‌شوند.

شب قدر شبی است که در طول سال شبی به خوبی و فضیلت آن نیست، در این شب فرشتگان و روح که اعظم فرشتگان الهی است در این شب به اذن پروردگار به زمین فرود می‌آیند و به محضر امام زمان (عج) می‌رسند و آنچه را که برای هر فرد مقدر شده برآن حضرت عرضه می‌دارند.

بهره گیری از ماه مبارک رمضان با درک واقعی از فضای روحانی و معنوی شب‌های قدر در تقویت خودسازی فردی و اجتماعی بسیار مهم است.

در سومین شب قدر مردم استان آذربایجان شرقی به امید تقرّب به درگاه الهی با دل‌های آکنده از شور حسینی و مهر زینبی دست‌های توسل خود را با مدد گرفتن از مقربان درگاهش به آسمان بلند کردند تا "عجل لولیک الفرج" را در ندای "بک یا اللّه" طلب کنند.

مردم آمدند تا در آخرین شب قدر در کنار یکدیگر با همدلی استجابت دعای محبت و مهربانی را درخواست کنند تا به واسطه «الغوث الغوث»، طعم شیرین «خلصنا من النار» را بچشند و غبار دل در چشمه زلال معنویت بشویند و با زدودن زنگار دل، رنگ آسمانی به خود بگیرند تا در تقدیر یک ساله آینده خود استشمام معنویت را فریاد زنند.

اینجا همه یک رنگ می‌شوند و قطرات اشک ضمانت می‌کند تا یک‌رنگی مهمان سفره دل‌هایشان شود، آری در این شب‌هایی که فرشتگان به زمینیان غبطه می‌خورند چرا که خداوند بی‌بهانه می‌بخشد و چه زیبنده‌ است خدایی که در توبه را تا سحر باز می‌گذارد تا زمین بسان عرش زیبا و وصف‌ناپذیر شود.

مردم متدین حاضر در این آیین معنوی و پرفضیلت با حضور در مساجد شهرهای خود نوای «الغوث الغوث» سر دادند.

نوحه‌سرایی مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و سوگواری حاضران در سومین شب شهادت حضرت علی (ع) با شور و حال خاصی برگزار شد.

سخنرانان نیز به بیان جایگاه شب قدر و مصائب حضرت علی (ع) و خاندان عصمت و طهارت پرداختند و بر لزوم پیروی از مرام و مسلک امامان معصوم (ع) برای نزدیکی هر چه بیشتر به خالق هستی تأکید کردند.

قرائت دعای جوشن کبیر، ادعیه وارد شده برای قرائت در شب قدر و زیارت عاشورا در کنار قرآن به سر گرفتن و طلب عافیت از درگاه احدیت از دیگر بخش‌های آیین سومین شب از لیالی قدر نظیر دیگر نقاط کشور در استان آذربایجان شرقی بود.

شب قدر در تبریز

شب قدر در تبریز

شب قدر در تبریز

شب قدر در تبریز

شب قدر در تبریز

شب قدر در تبریز

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه