English

قطعی سامانه پایش هوا به دلیل نبود ۵۰۰ میلیون تومان بودجه/ اطلاع‌رسانی کیفیت هوا لحظه‌ای می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان از لحظه‌ای شدن اطلاع‌رسانی کیفیت هوا در استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و دلیل حذف اطلاعات هرمزگان در سامانه‌ی پایش کیفیت هوای کشور را نبود ۵۰۰ میلیون بودجه برای پرداخت شارژ سالیانه عنوان کرد.

قطعی سامانه پایش هوا به دلیل نبود ۵۰۰ میلیون تومان بودجه/ اطلاع‌رسانی کیفیت هوا لحظه‌ای می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، در هفته‌های اخیر به‌وضوح کیفیت هوای هرمزگان ناسالم به نظر می‌رسید، اما نه‌تنها هیچ اطلاع‌رسانی درستی در این رابطه صورت نگرفت بلکه سامانه پایش هوای کشور نیز تمامی اطلاعات استان را از دسترس خارج کرده بود و همین مسئله پرسش‌های بسیاری را در ذهن ایجاد می‌کرد.

ازآنجایی‌که علم به کیفیت هوا برای بسیاری از اقشار به‌ویژه سالمندان و بیماران تنفسی از اهمیت بسیاری برخوردار است، ضعف در اطلاع‌رسانی اعتراض بسیاری از شهروندان را در پی داشت و همین مسئله سبب شد تا خبرگزاری موج گزارش‌هایی در این رابطه منتشر کند و صدای مخاطبان خود باشد.

در همین رابطه جزئیات این ماجرا را در نشست خبری روز گذشته‌ی «حبیب مسیحی تازیانی» مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان جویا شدیم که وی بیان داشت: نهایت زمانی که سازمان برای گزارش‌گیری و گزارش دهی تعیین کرده، ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه است که شاید زمان مناسبی برای آگاهی شهروندان نباشد و من در مواردی مشاهده کرده‌ام که زمان اعلام وضعیت نامناسب هوا بسیار دیرتر هم شده است.

وی اضافه کرد: تذکر اخیر خبرگزاری موج نیز کاملاً صحیح بود و به همین منظور دستور دادیم تا مشکلات مقطعی کیفیت هوا به‌صورت لحظه‌ای به اطلاع شهروندان برسد چراکه شاخص آلودگی هوا میانگین کیفیت ۲۴ ساعته هواست و شاید نتواند چندان به شهروندان کمک کند.

مسیحی تازیانی اغلب مشکلات کیفیت هوا در استان را مشکلات مقطعی خواند و افزود: در همین رابطه اطلاع‌رسانی‌ها را در بازه‌های کوتاه‌تر انجام می‌دهیم تا رضایت شهروندان بیشتر جلب شود.

وی در خصوص دلیل قطعی اطلاعات هرمزگان در سامانه اینترنتی پایش هوا نیز گفت: متأسفانه پرداخت نشدن شارژ سالیانه، ما را از نقشه‌ی اعلام وضعیت کیفیت هوا خارج کرده است.

از مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان هزینه‌های این سامانه را جویا شدیم که وی پاسخ داد: هر ایستگاه ۱۰۰ میلیون تومان هزینه سالانه دارد که برای پنج ایستگاه موجود به ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

گفتنی است نبود ۵۰۰ میلیون تومان بودجه در استانی همچون هرمزگان با چنین گردش مالی هنگفتی نشان‌گر ضعف و محرومیت‌های بسیاری است که نیاز دارد دلسوزان و مسئولان استانی دلایل آن را واکاوی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه