English

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد؛

کیفیت بخشی آموزشی و رضایت شغلی معلمان محور طرح رتبه بندی معلمان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: طرح رتبه بندی معلمان هم معلمان شاغل در گروه اداری وهم معلمان فعال در آموزشگاه‌ها را شامل می‌شود و در این طرح کیفیت بخشی آموزشی و رضایت شغلی معلمان و نگاه به معلم به عنوان یک هیات علمی در آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

کیفیت بخشی آموزشی و رضایت شغلی معلمان محور طرح رتبه بندی معلمان است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در استودیو خبر ۲۰ با اشاره به این که طرح رتبه بندی معلمان ابتدا در سال ۱۳۷۱ شروع شد و در سال ۱۳۹۹ در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و سال ۱۴۰۰ برای اجرا در مجلس نهایی شد، افزود:اکنون این آیین نامه تدوین شده و تنظیم وارائه به مجلس شده است.

وی ادامه داد: در این طرح کیفیت بخشی آموزشی و رضایت شغلی معلمان و نگاه به معلم به عنوان  یک هیات علمی در آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، افزود: قبلا طرح شامل معلمان فعال در آموزشگاه‌ها بود، ولی اکنون دایره شمول آن بالا رفته و همه کسانی که در آموزش و پرورش فعالند مانند معلمان شاغل در گروه اداری وهم معلمان فعال در آموزشگاه‌ها را شامل می‌شود.

وی، مدرسه محوری و محوریت بودن شورای معلمان و اینکه دیگر ارزیابی بصورت متمرکز نیست وخود معلم اطلاعات را وارد سامانه می‌کند و محوریت شورای معلمان است را از دیگر مزایای این طرح برشمرد و گفت: اصلاحات این طرح با نظر مدیران مدارس انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به این که بیست و دومین نوع این آیین نامه با اصلاحات نظر معلمان تدوین شده، افزود: این طرح دوسال ضمانت اجرایی و قابلیت بازنگری دارد و این که در احکام معلمان با عناوین مختلف استادیار معلم، دانشیار معلم و... نیز درج می‌شود.

رحیمی نژاد ادامه داد:در لایحه ۹۹ حدود ۲۰ هزار میلیارد برای سه سال در نظر گرفته شده بود که اکنون به ۶۸ هزار میلیارد ارتقا یافته است.

طرح رتبه بندی معلمان بزودی در احکام حقوقی آنان اعمال می‌شود و بزودی برای ۷۰۰ هزار معلم اجرایی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه