English

گرد و غبار تا اواسط هفته مهمان خوزستان شد

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: وزش باد و گرد و غبار محلی پدیده غالب جوی تا روز دوشنبه در خوزستان است.

 گرد و غبار تا اواسط هفته مهمان خوزستان شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: تا روز دوشنبه به ویژه امروز و فردا وزش باد در برخی نقاط خوزستان متوسط همراه با تندباد لحظه‌ای خواهد بود و احتمال وقوع گرد و غبار محلی در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به عبور سامانه ضعیف بارشی و همچنین بالابودن ضریب ناپایداری تا اواخر وقت امروز شنبه احتمال رگبار پراکنده همراه با رعد وبرق در برخی از نقاط خوزستان به ویژه ارتفاعات وجود دارد.

سبزه زاری ادامه داد: طی فردا روند کاهش ۲ تا سه درجه‌ای دما و سپس تا روز سه‌شنبه هفته جاری روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود؛ شمال خلیج فارس فردا یکشنبه مواج خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با ۳۷.۵ و دزفول با ۱۴.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان بودند.

وی بیان کرد: حداکثر دمای اهواز در این مدت ۳۷.۲ و حداقل ۲۱ درجه سانتیگراد گزارش شد.

وقوع پدیده گرد و غبار دیروز جمعه در خوزستان، هوای ۲ شهر را در شرایط خطرناک و ۲ شهر دیگر را در شرایط بسیار ناسالم قرار داد.

خوزستان هفته گذشته نیز درگیر گرد و غبار با منشا کشور عراق بود و به دنبال وقوع این پدیده ادارات دولتی و مدارس سراسر خوزستان در تمام مقاطع تحصیلی در روز یکشنبه و مدارس ابتدایی و پیش دبستانی‌ها در ۱۰ شهرستان در روز چهارشنبه تعطیل شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه