English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان خبر داد:

افزوده شدن ۱۲ میلیون لیتر به حجم ذخیره مخازن آب منطقه کاشان در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان از افزوده شدن ۱۲ میلیون لیتر به حجم ذخیره مخازن آب منطقه کاشان در سال گذشته خبر داد.

افزوده شدن ۱۲ میلیون لیتر به حجم ذخیره مخازن آب منطقه کاشان در سال 1400

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران گفت: در قسمت شهری در سال گذشته حدود 12میلیون لیتر بر حجم مخازن ذخیره شهری افزایش و در بخش روستایی این عدد حدود 2250 میلیون لیتر است که از لحاظ درصدی 9 درصد شهری و در بخش روستایی 10/05درصد افزایش مخازن ذخایر آب اضافه شده است.

وی بیان داشت: در مردادماه سال گذشته بالاترین مصرف آب در شهر کاشان بوده که حدود 140تا 145 میلی لیتر بوده که در 29 اسفند ماه این مبلغ به 215 میلیون لیتر افزایش یافت و خرسند که این پشتوانه باعث شد تا مردم قحطی و کمبود آب را تجربه نکنند .

اسدی گفت: در زمینه مدیریت مصرف آب شرایط از این جهت متفاوت هست که برای اولین در 50 سال گذشته امسال در پانزدهم و شانزدهم فروردین ماه دمای 35 تا 36 درجه را تجربه کردیم.

مدیرعامل آبفای کاشان افزود: پیش بینی ها نشان دهنده این موضوع است که این شرایط هوای ماندگار و قرار نیست شرایط مطلوب تری تجربه کنیم در کنار این محدودیت ما بحث بارندگی باران را هم داریم.

 وی خاطر نشان کرد: همان طور که  مطلع هستید تا الان بیش از  71 میلیمتر بارندگی داشتیم که این نسبت به متوسط بلند مدت کاشان که 132میلیمتر است حدود 40 درصد کاهش بارندگی نسبت به بلند مدت داریم .

این مقام مسئول ادامه داد: از گذشته تا به امروز 17حلقه آب به دلیل آلودگی در منطقه کاشان پلمپ و برای جابه جایی مجوزهای لازم صادر شده که شهروندان  هر دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل، 12 شهر، 66 روستا از خدمات شرکت آب و فاضلاب کاشان بهره مند هستند.

محمدرضا اسدی خاطر نشان کرد: متوسط دما سازمان هواشناسی اعلام کرده نسبت به بلند مدت بین نیم تا دو درجه افزایش درجه حرارت داریم تجربه حاکی از این موضوع است نسبت به افزایش ناشی هریک درجه از  حرارت حدود 5 درصد مصرف آب افزایش میابد.

وی بیان کرد: هر یک دقیقه استحمام که کاهش داده شود معادل 13 الی 15 لیتر کاهش مصرف آب وجود دارد .

آب امید برای تشویق مشترکان به الگوی مصرف

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: آب امید طرحی برای تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف است و بر این اساس مشترکان کم‌مصرف از تخفیف 100 درصدی بهره‌مند خواهند شد.

 این مقام مسدئول اضافه کرد: هدف اصلی طرح امید  نهادینه سازی مصرف درست آب و برق است.

 اسدی افزود: آب امید طرحی برای تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف بهینه آب است که همزمان با طرح برق امید اجرایی شده و هدف اصلی آن نهادینه سازی مصرف درست آب و برق است.

وی با بیان اینکه دولت در طرح آب امید مشترکان را به رعایت الگوی مصرف بهینه سازی می کند تا در مصرف صرفه جویی شود، گفت: مشترکان در این طرح به سه دسته خوش مصرف، کم مصرف و پرمصرف تقسیم می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان تاکید کرد: مشترکانی که بر اساس صورتحساب خود که تا یک سوم الگوی مصرف تعیین شده آب مصرف کردند، مشمول تخفیف 100 درصدی دستورالعمل اجرایی تعرفه های جدید آب در سال 1401 می شوند.

اسدی افزود: دستورالعمل جدید با هدف اصلاح تعرفه های آب جهت مدیریت مصرف بهینه و تشویق به رعایت الگوی مصرف آب ابلاغ شده است.

وی همچنین از تغییر تعرفه های آب و کارمزد دفع فاضلاب که از ابتدای سال 1401بر اساس مصوبه هیئت وزیران و ابلاغیه وزیر نیرو به شرکت های آب و فاضلاب سراسر کشور خبر داد .

 مدیر آبفای کاشان تاکید کرد: بهای آب مصرفی مشترکین خانگی درصورت رعایت الگوی مصرف یعنی 14 مترمکعب در ماه ، نسبت به سال گذشته هیچگونه تغییری نداشته و از نرخ یارانه ای آب برخوردار می شوند.

60 درصد مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت می کنند

محمد رضا اسدی گفت : در حال حاضر حدود 60 درصد از مشترکین خانگی در شهرها  و روستاهای تحت پوشش شرکت آبفای کاشان ، الگوی مصرف را رعایت کرده و مشمول هیچ گونه افزایش تعرفه ای نخواهند شد و حدود 40 درصد از مشترکین بیش از الگو آب مصرف می کنند که پیش بینی می شود با اعمال تعرفه ها ، مصرف آنها مدیریت و به سمت رعایت الگو حرکت کنند.

اسدی گفت: همچنین بر اساس تعرفه جدید ، مشترکین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره ) و سازمان بهزیستی در صورت مصرف ماهانه تا یک سوم الگوی مصوب ، از پرداخت آب بها معاف می باشند.

وی گفت: در تعرفه جدید آن دسته از مشترکین آب که بیشتر از الگوی مصوب مصرف داشته باشند ، به صورت پلکانی مشمول اصلاح تعرفه متناسب با مقدار مصرف می شوند.

مدیر عامل آب و فاضلاب در مورد نرخ های اصلاحی توضیح داد: نرخ های اصلاحی پلکانی مشترکین بالای الگوی مصرف به نحوی است که بخشی از یارانه پرداختی به مشترکین کم مصرف و خوش مصرف را جبران کند.

اسدی گفت: مشترکین در صورت رعایت الگوی مصرف آب در بخش خانگی ، مشمول هیچگونه افزایش تعرفه ای نخواهند شد. از طرف دیگر مشترکینی که بیش از الگو ، آب مصرف نمایند مشمول ضرایبی از قیمت غیریارانه ای آب که به صورت پلکانی برای مصرف مازاد بر الگو محاسبه می شود ، می گردند .

این مقام مسئول ادامه داد: "قیمت غیر یارانه ای آب شامل مجموع هزینه های تأمین آب ، هزینه آب خام و انرژی الکتریکی می باشد" که در سراسر کشور به صورت یکسان محاسبه و بر اساس مصوبه هیئت محترم وزیران ، ابلاغ گردیده است .

وی گفت: همچنین تعرفه مشترکین غیر خانگی به شرط مصرف تا ظرفیت قراردادی ماهانه که به منزله الگوی مصرف آب می باشد برای مصارف صنعتی، عمومی، دستگاه های اجرائی و اقامتگاه های غیر دائم معادل قیمت غیر یارانه ای آب و برای مصارف تجاری معادل 1.5 برابر قیمت غیر رایانه ای آب می باشد در صورتیکه مشترکین غیر خانگی بیش از الگو یا ظرفیت ماهانه مصرف کنند، مصرف مازاد بر اساس تعرفه آب آزاد محاسبه می گردد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه