English

حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار:

واقعیت ها با آگاهی بخشی برای جامعه تبیین شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی استثنایی است که خداوند متعال دست ما را بگیرد و تنبهی از این دنیایی که در آن غرق هستیم، پیدا کنیم، متوجه خدواند متعال، دنیای آخرت شده و خود را برای سفر آخرت آماده کنیم.

واقعیت ها با آگاهی بخشی برای جامعه تبیین شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی‌تبار با اشاره به جنایت تلخی که توسط تروریست ها در صحن مبارک و امن امام رضا(ع) روی داد و شهادت دو تن و مجروح کردن یک نفر دیگر از از سربازان رهبر انقلاب و جهادگرانی که در محروم ترین نقاط شهر مشهد آثار ماندگاری از خود برجای گذاشتند را بدنبال داشت افزود: این عزیزان زندگی خود را وقف محرومین حاشیه نشین شهر مشهد کردند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام در ادامه افزود: چرا انسانی که خود نماز می خواند و قبل از این جنایت در حرم امن امام رضا(ع) نماز خوانده است، چنین جنایتی را انجام می دهد، چرا تبعه کشور همسایه ما بیاید در حرم امن رضوی چنین جنایتی را مرتکب شود، چرا هدفش طلبه هایی باشد که جزو خدوم ترین، محروم ترین و مظلوم ترین قشر جامعه هستند؟ 

امام جمعه ایلام، گفت: استکبار جهانی چنین مدیریت می کند که اختلاف و تفرقه بین دو کشور همسایه، بین مسلمانان و شیعه و سنی ایجاد شود، معلوم می شود که این  اتفاق، کار دشمن است، حضور مجاهدان افغانی در زمان دفاع مقدس و شهدای افغانی که مهمان گلزار شهدای ما هستند، نقش مجاهدان افغانی در لشکر فاطمییون و دفاع از حرم را فراموش نکرده ایم اما آمریکا می خواهد آتش فتنه ای را برپا کند و برخی را تحریک به ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی کند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: نیاز است اصحاب رسانه، نخبه ها، علما و اساتید این موضوعات را تبیین کنند که دشمن دارد شیطنت می کند، همان گونه که دشمن برای فوتبالی که در مشهد برگزار شد، چقدر حاشیه سازی کرد، همان هایی که برای گاز اشک آوری که برای کنترل جمعیت مورد استفاده قرار گرفت زمین و آسمان را به هم ریختند، چرا برای شهادت این طلبه ها که زندگی و مشی آنها برای مردم مشخص است سکوت مرگبار گرفته اند و جز تفرقه افکنی کار دیگری نمی کنند.

وی بیان کرد: در جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری فرمودند که قطعی و فوری است بایستی با آگاهی بخشی، واقعیات ها بیان شود که افراد  ناآگاه هدف تحقق اهداف دشمن نشوند.

امام جمعه ایلام با اشاره به شهادت ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س)، یادآور شد: آن حضرت الگویی کامل برای ما و جهان اسلام است، اسلام در بین همه ادیان و مکتب ها شخصیتی عظیم به زن داده است که که نظیر ندارد، زنان با بهره مندی از معارف دینی در جایگاه بالایی قرار گرفته اند که توانسته اند دوشادوش مردان در صحنه های علمی و جهادی نقش آفرین باشند. 

وی در ادامه خطاب به مسئولان استانی و کشوری، اظهار داشت: امسال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است، قشر بزرگی از جامعه ما عشایر و دامداران مولد هستند و به خاطر خشکسالی شرایطی پیش آمده است که زندگی این عزیزان در حال نابودی است و اگر دام این عزیزان نابود شود، این قشر، حاشیه نشین خواهند شد و دنبال شغل خواهند گشت.

امام جمعه ایلام بیان کرد: قبل از اینکه این اتفاق بیفتد مسئولان  تدبیر کنند، به هر شکل ممکن نهاده دامی و آب آنها تامین شود، اگر بنا است گوسفند این عزیزان فروخته شود، دولت بخرد که مجبور نشوند آنها را به قیمت پایین به سودجویان بفروشند، اگر این عزیزان، شغل  و دام خود را از دست بدهند، هیچ کسی جایگزین آنها نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه