English

امام جمعه تبریز:

حادثه حرم مطهر رضوی حکایت از یک پشت صحنه و کارگردانی توطئه دارد

امام جمعه تبریز گفت: اجرای این حادثه تروریستی در حرم امام رضا(ع) حکایت از یک پشت صحنه و کارگردانی یک توطئه دارد و این موضوع هدف قرار دادن وحدت امت اسلامی است.

حادثه حرم مطهر رضوی حکایت از یک پشت صحنه و کارگردانی توطئه دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز اظهار داشت:  رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده است، قرآن کتاب هدایتگر بوده و وسیله تشخیص حق از باطل است.

وی افزود: برخی‌ می‌گویند اسلام دین سختی است ولی اصلا اینگونه نیست بلکه اسلام دینی کامل و آسانی است و اصل و بنای اسلام آسان‌گیری و عدم سخت‌گیری است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رمضان میهمانی خداست، گفت: در این ماه با خواندن دعاهای متعدد غذای شب‌های دیگر روح‌مان را تامین بکنیم و طلب دعا کنیم به طوریکه تلاوت یک آیه قرآن در این ماه معادل تلاوت کل قرآن کریم در روزهای غیر رمضان است. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: روزه‌دار نباید دروغ بگوید، نباید دست به بیت‌المال بزند، نباید بی‌حجاب باشد و رشوه دهد و همچنین باید احترام پدر و مادر و همسر خود را حفظ کند. 

وی در ادامه بیان داشت: یکی از راه‌های رسیدن به تقوا و عدالت، مبارزه با فساد و مخصوصا فساد اقتصادی است.

حجت الاسلام ال هاشم افزود: تلاش برای شفاف‌سازی مقررات و بستن راه‌های سواستفاده می‌تواند انسان را از فساد دور کند.

وی با انتقاد از وضعیت برخی مغازه ها گفت: گزارش‌هایی می‌آید که برخی لباس‌فروش‌های لباس‌های زیر زنانه لباس‌های زیر را علنی در ویترین قرار داده و حتی روی انواع مانکن‌ها می‌پوشانند؛ این چه وضعی است؟ قبلا لباس زیر زنانه توسط خانم ها فروخته می‌شد الان فروشنده‌های لباس زیر زنانه آقا شده است!

امام جمعه تبریز ضمن تشکر از اقدام دولت در تخفیف یک ساعته به کارمندان در ماه رمضان گفت: اخیرا شنیدم که آموزش پرورش ابلاغ کرده که دانش‌آموزان یک ساعت دیرتر مدرسه را ترک کنند که بنده پیگیر موضوع شدم و مقرر شد تا این موضوع لغو شود. ما باید دانش‌آموزان را علاقمند به روزه گرفتن بکنیم نه اینکه آنها را خسته کنیم. 

وی به حادثه روز سه‌شنبه در صحن رضوی اشاره کرده و افزود: این حادثه دومین حادثه بعد از بمب‌گذاری دهه ۷۰ در صحن رضوی بود. 

نماینده ولی فقیه در استان به شهادت دو طلبه در حادثه حرم امام رضا(ع) اشاره کرده و گفت: طلاب همچنان استوار و پابرجا در راه تبعیت از فرامین امام انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود و از هیچ چیزی هراس ندارند.

وی با بیان اینکه قاتل ازبک تبار است که یکسال پیش به صورت غیرقانونی به کشور وارد شده است، افزود: مراجع ذیربط پاسخ دهند که چگونه یک فرد یکسال پیش غیرقانونی به کشور می‌آید و کار هم پیدا می‌کند و سکونت هم دارد و سپس در صحن پیامبر منتظر می‌ماند تا افراد ملبس به لباس روحانیت را به شهادت برساند؟ 

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: اجرای این حادثه تروریستی در حرم امام رضا(ع) حکایت از یک پشت صحنه و کارگردانی یک توطئه دارد و این موضوع هدف قرار دادن وحدت امت اسلامی است.

وی گفت: اهداف دشمن از اینگونه حوادث در سطح کلان وحدت‌شکنی و انحراف افکار عمومی از مساله فلسطین و قدس و به چالش کشیدن گفتمان موقعیت و ایجاد و تشکیل کدورت بین دو کشور همسایه ایران و افغانستان با جو رسانه‌ای است.

امام جمعه تبریز در ادامه با انتقاد از وضعیت برخی کلاس های درس در تبریز گفت: اخیرا گزارشی به دست من رسیده که در مدرسه‌ای در تبریز و در کلاس درس هنر گفته‌اند که چرا مدام دعا می‌کنید که خدایا ظهور امام زمان را نزدیک کند، اصلا ظهور امام زمان یعنی چه؟ باور می‌کنید که این موضوع در کلاس هنر اسلامی مطرح شده است؟ 

وی اظهار داشت: از آموزش پرورش درخواست می‌کنم تا جدیت به خرج دهند و کنترل کنند که در کلاس‌ها چه چیزهایی مطرح می‌شود. 

حجت الاسلام آل هاشم با گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: دانشمندان هسته‌ای ایران سند مظلومیت هستند که برای زنده نگه داشتن چرخه هسته‌ای کشور چه زحماتی کشیدند. خصیصه آنها تسلط بر علم‌شان بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه