English

استاندار گیلان:

اهمیت مشارکت دستگاه‌های متولی برای تامین آب کشاورزی در گیلان

استاندار گیلان توسعه کشاورزی دانش‌بنیان با هدف افزایش کمی و کیفی تولیدات را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اهمیت مشارکت همه دستگاه‌های متولی برای تامین آب مورد نیاز گفت: پهنه‌بندی اراضی کشاورزی، مدیریت بهره‌برداری از چاه‌های موجود و نیز توجه به گزارش‌های هواشناسی برای آغاز کشت و زرع در استان مورد توجه باشد.

اهمیت مشارکت دستگاه‌های متولی برای تامین آب کشاورزی در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی امروز (چهارشنبه) در جلسه کمیته تخصیص آب استان، با اشاره به وجود محرومیت ها از جمله کمبود آب گیلان اظهار داشت: متاسفانه نعمت های الهی همچون جنگل و دریا، موجب شده بسیاری از نیازهای استان از انظار دور بماند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به فصل زراعت در استان، استفاده موثر و بهینه از همه ظرفیت ها و مدیریت در مصرف آب را امری ضروری خواند و افزود: تامین آب کشاورزی و فراهم کردن آرامش روانی کشاورزان، وظیفه همه مدیران است و در این راستا باید دستگاه ها مشارکتی موثر داشته باشند و درصورت عدم همکاری هریک از نهادها ،گزارش آن سریعا اعلام شود.

 عباسی پهنه‌بندی اراضی کشاورزی، مدیریت بهره‌برداری از چاه‌های موجود و نیز توجه به گزارش‌های هواشناسی برای آغاز کشت و زرع در استان را امری مهم دانست و تصریح کرد: تصمیم گیری ها در این بخش باید کارشناسی ، عملیاتی و هدفمند باشد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه کشاورزی دانش بنیان در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی را رقم زد.

استاندار گیلان استفاده از دانش تجربی کشاورزان صاحب‌نظر در تصمیم‌گیری‌های حوزه کشاورزی را ضرورتی غیرقابل انکار دانست و با اشاره به لزوم آگاهی بخشی به کشاورزان از آخرین تصمیمات عنوان داشت: ارائه گزارش های هواشناسی و همچنین آموزش و ترویج کشاورزی دانش‌بنیان از رسانه ها مورد تاکید است.

وی به نقش رسانه ملی در اطلاع‌رسانی به کشاورزان نیز اشاره و تصریح کرد: به سبب کاهش نزولات آسمانی، طبق پیش بینی ها، فصل تابستان سختی را در پیش داریم که این مسئله باید به اطلاع مردم برسد .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه همه مسئولان باید در کنار مردم باشیم، دولت سیزدهم را دولتی مردمی و جهادی خواند و گفت: در دولت جهادی باید اقدامات هم جهادی و مردمی باشد.

 عباسی با تاکید بر لزوم لایروبی انهار و سردهنه ها، یاری گرفتن از بخش خصوصی و نیز دستگاه های حاکمیتی از جمله بسیج و سپاه را اقدامی کارآمد برای حل مشکلات کنونی عنوان کرد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی