English

علیرضا نقوی:

زیباسازی های بافت تاریخی یزد برای بازدید همشهریان پابرجاست/ افتتاح پروژه های جدید منطقه بافت تاریخی در اردیبهشت ۱۴۰۱

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان اینکه 80 درصد پروژه های عمرانی منطقه بافت تاریخی درسال 1400 به بهره برداری رسید، گفت: افتتاح پروژه های جدید منطقه بافت تاریخی تا پایان اردیبهشت 1401 انجام می شود.

زیباسازی های بافت تاریخی یزد برای بازدید همشهریان پابرجاست/ افتتاح پروژه های جدید منطقه بافت تاریخی در اردیبهشت 1401

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علیرضا نقوی مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد درباره فعالیت های عمرانی سال 1400 در شهرداری منطقه بافت تاریخی شهر یزد گفت: بیش از 80 درصد پروژه ها بهره برداری و مراسم افتتاحیه آنها برگزار شد.

وی عنوان کرد: پروژه های شاخص ما در حوزه بهسازی و زیبا سازی و کف سازی و بدنه سازی ها انجام شد و سعی کردیم عدالت در محله های بافت تاریخی رعایت شود.

نقوی افزود: معتقدیم که این پروژه ها کافی نبوده و در سال جدید پروژه های عمرانی جدیدی خواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به پروژه های شاخص منطقه بافت تاریخی در سال 1400  از مجموعه ورزشی شهدای چهار منار، بوستان خانواده، فضاسازی و محوطه سازی محله خرمشاد و کوچه بیوک، زندان اسکندر و بقعه دوازده امام یاد کرد و گفت: انشاالله شهروندان بتوانند بهره برداری خوبی از این فضاها داشته باشند.

نقوی در ادامه به پروژه های جدید که در اسفند ماه آغاز شدند اشاره کرد و گفت: منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد تا پایان اردیبهشت ماه1401 شاهد افتتاح پروژه های جدید خواهد بود که یکی از این پروژه ها در بوستان محله شاه ابوالقاسم با طرح جدید همراه با زمین چمن مصنوعی، وسایل بازی، ورزش و کافی شاپ است.

نقوی در ادامه به بازپیرایی بوستان آخوند کرباسی واقع در خیابان حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و گفت: مجموعه ورزشی محل سلسبیل، پارک وحشی بافقی به عنوان بزرگترین پارک منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد، پیاده روسازی خیابان شهید آیت الله مطهری و برخی کوچه های فرخی، توسعه و اصلاح مجموعه ورزشی خلف باغ از دیگر پروژه ای 1401 هستند.

وی درباره بودجه پروژه های عمرانی سال 1401 گفت: بودجه از سوی شورای اسلامی شهر یزد تصویب شده و به محض ابلاغ، با اولویت بندی پروژه ها اقدامات آغاز خواهد شد.

نقوی در خصوص برنامه های شهرداری منطقه بافت تاریخی شهر یزد در ایام تعطیلات عید نوروز گفت: چشم جهانیان و هموطنان ایرانی ما به بافت تاریخی و جهانی یزد است و مورد استقبال گردشگران قرار دارد لذا با کمک خوب شهردار یزد و اعضای شورای شهر و معاونان شهردار، فضاسازی های متناسب و مطلوب انجام شد، بخش زیادی از برنامه های فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و زیبا سازی های سازمان سیما و منظر اغلب در این منطقه بود علاوه بر آن نوروزگاه های مختلف در زندان اسکندر، بوستان خانواده، میدان امیر چخماق و کوچه مازاری ها ایجاد شد.

وی در ادامه به آیین تحویل سال و جشن های نوروزی در میدان امیر چخماق یزد نیز اشاره کرد.

نقوی گفت: گل آرایی و فضا سازی های ویژه ای برای عکس برداری مهمانان نوروزی یزد ایجاد شد بر همین اساس در کوچه لاری ها و کوچه محمودی فضاسازی و گل آرایی ویژه ای برقرار شد.

نقوی در ادامه از همراهی خوب مردم استان و شهر یزد با مدیریت شهری قدردانی کرد و گفت: شاهد بودیم مردم یزد به علت تراکم جمعیت زیاد مهمانان نوروزی در بافت تاریخی یزد، بازدید از بافت تاریخی را به زمان دیگری موکول کردند که این اقدام بسیار برای مجموعه مدیریت شهری کمک کننده بود.

نقوی در ادامه به مردم یزد مژده داد که با توجه به درخواست شهرداری منطقه بافت تاریخی یزد از شهردار یزد گل آرایی های انجام شده در بافت تاریخی تا ولادت امام حسن مجتبی(ع) ادامه دارد و مردم یزد می توانند از این فضا استفاده کنند.

مدیر منطقه تاریخی شهرداری یزد در ادامه به برنامه های فرهنگی ویژه مردم یزد در بافت تاریخی اشاره کرد و گفت: برنامه های فرهنگی ایام نوروز امسال تجربه خوبی بود که در طول سال این اقدامات برای استفاده مردم یزد هم اجرا شود.

خودروی برقی وارد حمل و نقل بافت تاریخی یزد می شود

نقوی همچنین در خصوص ساخت پارکینگ در منطقه بافت تاریخی یزد بیان کرد: محدوده ای که به ثبت یونسکو رسیده است قابل دستکاری نیست و هرگونه تعریض معبر هم باید با مجوز اداره کل میراث فرهنگی استان انجام شود همچنین در سال های گذشته آزادسازی هایی برای ایجاد پارکینگ صورت گرفت.

مدیر شهرداری منطقه بافت تاریخی یزد گفت: نوروز امسال با همکاری همه نیروها در مبادی ورودی شهر خودرو ها به پارکینگ هدایت می شدند در عین حال برنامه ریزی برای ایجاد پارکینگ های بیشتر را در دستور کار داریم.

نقوی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده تا خودروی برقی برای بافت تاریخی خریداری کنیم، پیشنهاد داد: به علت محدودیت های بافت تاریخی یزد و لزوم مدیریت عبور و مرورها باید خدمات شهری افزایش یابد که در این راستا خودروهای برقی برای سالمندان فعال خواهند شد و مردم نیز باید از اتوبوس و پارک سوارها استفاده کنند که در صدد ایجاد این فضا هستیم.

وی در ادامه به برنامه های ویژه شب های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در شب های لیالی قدر سرویس های ویژه ای برای رفت و آمد از خیابان امام خمینی(ره) به مسجد جامع یزد در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه