English

حسین شهابی:

مسابقات منطقه ای چوخه کاران در سبزوار برگزار شد

سرپرست اداره ورزش و جوانان سبزوار بیان کرد: این رقابت‌ها با حضور کشتی گیرانی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با حضور تماشاگران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

مسابقات منطقه ای چوخه کاران در سبزوار برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین شهابی سرپرست اداره ورزش و جوانان سبزوار در خبری اعلام کرد: مسابقات منطقه‌ای کشتی با چوخه جام کنگره ملی بزرگداشت یک هزار و ۶۰۰ شهید دیار سربداران با حضور ۸۵ کشتی گیر از سه استان کشور در گود کشتی شهدای شهر سبزوار برگزار شد.

شهابی در ادامه اضافه کرد: این رقابت‌ها با حضور کشتی گیرانی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با حضور تماشاگران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

 سرپرست اداره ورزش و جوانان سبزوار اظهار کرد: در این مسابقات کشتی گیران در چهار وزن ۶۶، ۷۴، ۸۴، ۹۶ و به اضافه ۹۶ کیلو گرم با یکدیگر رقابت کردند.

 وی همچنین ابراز کرد: در وزن ۶۶ کیلو گرم سیدیحیی رضوی از نیشابور، رضا منصوری از اسفراین و قنبر صفدری از سبزوار به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم رسیدند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان سبزوار تصریح کرد: در وزن ۷۴ کیلو گرم نیز مجتبی علی اکبری از شهرستان اسفراین، سجاد تیموری از مشهد و امیر حسین کمایستانی از سبزوار به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

 وی یادآور شد: در وزن ۸۴ کیلو گرم نیز علی گل زاده از شهرستان سبزوار، علی فریمانه از جغتای و مهدی برغمدی از شهرستان سبزوار و در وزن ۹۶ کیلوگرم مجید قائمی از اسفراین، قاسم شورابی از سبزوار و امید ساعد پناه از اسفراین به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.

 شهابی خاطرنشان کرد: در وزن به اضافه ۹۶ کیلوگرم مهران اعتمادی از قوچان، محمد حسن حاجی آبادی و علیرضا ستگ سفیدی هر دو از سبزوار به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.

 شایان ذکر است که: کشتی سنتی باچوخه از ورزش‌های پرطرفدار در استان‌های خراسان است و به عنوان میراث معنوی در فهرست آثار ملی ناملموس کشور ثبت شده است و چوخه واژه‌ای کردی و نام لباسی است که کشتی گیران این رشته به تن می‌کنند که از شنل کوتاهی که کشتی گیران آن را با شال سفید رنگ محکم می‌کنند تشکیل شده و از آنجا که این کشتی از قدیم بین عشایر کرد شمال خراسان مرسوم بوده به نام کشتی باچوخه معروف شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه