English

در جلسه شورای آموزش و پرورش نوشهر مطرح شد:

بازگشایی مدارس نوشهر از ۱۴ فروردین با رعایت ضوابط / افت تحصیلی تنها با کلاسهای حضوری قابل جبران است

طبق بررسی های انجام شده و بر اساس آمار، میانگین نمرات دانش اموزان طی این دو سال به خصوص در رشته های ریاضی و تجربی به شدت پایین آمده است و به همین دلیل رئیس جمهور دستور به بازگشایی مدارس از 14 فروردین داده است.

بازگشایی مدارس نوشهر از 14 فروردین با رعایت ضوابط / افت تحصیلی تنها با کلاسهای حضوری قابل جبران است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، صفی الله درویش در جلسه شورای آموزش و پرورش نوشهر با اشاره به ابلاغ وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس به صورت حضوری از 14 فروردین ماه اظهار داشت: اُفت تحصیلی که دانش آموزان در طی این دو سال کرونا به آن دچار شده اند تنها با کلاسهای حضوری قابل جبران است.

وی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده و بر اساس آمار، میانگین نمرات دانش اموزان طی این دو سال به خصوص در رشته های ریاضی و تجربی به شدت پایین آمده است و به همین دلیل رئیس جمهور دستور به بازگشایی مدارس از 14 فروردین داده است.

مدیر آموزش و پرورش نوشهر با تأکید بر رعایت همه پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک و تهویه مناسب کلاسها تصریح کرد: اگر دانش آموزی به کرونا مبتلا شد باید بلافاصله به رابطین بهداشت و شبکه بهداشت شهرستان ارجاع داده شود همچنین این دانش آموز می تواند از بستر شاد آموزش خود را دنبال کند.

شورای آموزش و پرورش نوشهر

وی بر ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان از سوی انجمن اولیا و مربیان تأکید کرد و گفت: جذاب سازی محیط مدرسه و تنوع بخشی در محیط یادگیری در قالب جشنواره و اردو از دیگر اقدامات می تواند باشد.

در ادامه نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وارد شدن آسیب به کیفیت و کمیت آموزش بعد از کرونا گفت: میانگین نمرات دروس دانش اموزان در کل کشور کاهش یافته است که بخشی از آن به کرونا بر می گردد.

محمدعلی محسنی بندپی بر ایجاد انگیزه لازم برای معلمان تأکید کرد و یادآور شد: مجلس یازدهم در زمینه ایجاد انگیزه برای معلمان قدمهای خوبی برداشت و برای نخستین بار به صورت عملی وارد شد و رقم قابل توجهی را برای این جامعه هدف در نظر گرفته است.

وی متذکر شد: در صورتی که معلمان ما راضی باشند در کیفیت آموزش بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

سپس مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر نیز با بیان اینکه لازمه این بازگشایی مراقبت همه است، اظهار داشت: بازگشایی مدارس به معنای عادی شدن شرای طنیست و اگر به خوبی مراقبت نشود به عقب برمی گردیم.

وی بر رعایت فاصله گذاری، زدن ماسک و شستن مداوم دستها از سوی دانش آموزان و معلمان تأکید کرد و افزود: مربیان و معلمان باید در سر کلاسها این نکته را تأکید کنند که کرونا هنوز نرفته است و این موضوع باید در ذهن دانش آموزان حک شود.

سید رحیم سیدپور با اشاره به حضور مداوم رابطین بهداشت در مدارس شهر و روستا ابراز داشت: هر دانش اموزی پزشک خانواده دارد بنابراین در صورت بروز نشانه هایی از بیماری باید سریعاً به پزشک و شبکه بهداشت مراجعه شود.

وی بر اختصاص ساعتهای بیشتری در مدارس برای اطلاع رسانی آموزه های بهداشتی تأکید کرد و ادامه داد: برای افزایش ضریب اطمینان باید مواد ضدعفونی کننده در همه کلاسها و مدارس باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر به عدم تزریق واکسن از سوی  برخی دانش آموزان اشاره کرد و متذکر شد: اگر دانش آموزان بالای 12 سال دو دوز واکسن را تزریق نکرده باشند لازمه حضور آنها ارائه تست پی سی آر هر دو هفته یکبار به مدرسه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه