English

محمد سعیدی:

پرورش بیش از نیم میلیون زالوی طبی در تربت حیدریه

مسئول واحد شیلات جهاد کشاورزی تربت حیدریه بیان کرد: با توجه به حساسیت‌های این گونه پرورشی به شرایط فیزیکی و شیمیایی آب و همچنین وضعیت تغذیه‌ای خاص زالو که مدیریت پرورشی خاصی را می‌طلبد.

پرورش بیش از نیم میلیون زالوی طبی در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد سعیدی مسئول واحد شیلات  جهاد کشاورزی تربت حیدریه در خبری اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۵۳۰ هزار قطعه زالوی طبی در دو مرکز پرورش زالو پرورش یافت.

سعیدی در ادامه این خبر اضافه کرد: زالوی طبی از دیرباز در ایران و جهان در علم طب مورد استفاده قرارگرفته و از نظر تاریخی ایران یکی از اولین کشور‌هایی است که زالودرمانی را مطرح کرده است.

مسئول واحد شیلات  جهاد کشاورزی تربت حیدریه همچنین تصریح کرد: این استفاده در سال‌های اخیر رو به افزایش گذاشته و بازار جهانی و ملی بسیار ارزشمندی را ایجاد کرده است.

وی افزود: استفاده از زالوی طبی در درمان نقرس، آرتروز، واریس، بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های چشم، فشار خون بالا، سکته مغزی، پیوند اعضاء و جراحی پلاستیک پذیرفته شده و زالو درمانی به عنوان طب مکمل علاوه بر اینکه در کتب بزرگان علم پزشکی ایران نظیر قانون ابن سینا به طورمفصل به آن پرداخته شده در بسیاری از دانشگاه‌های جهان نیز تدریس می‌شود.

مسئول واحد شیلات  جهاد کشاورزی تربت حیدریه تاکید کرد: با توجه به حساسیت‌های این گونه پرورشی به شرایط فیزیکی و شیمیایی آب و همچنین وضعیت تغذیه‌ای خاص زالو که مدیریت پرورشی خاصی را می‌طلبد.

سعیدی در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: به تمامی علاقه‌مندان پرورش زالو توصیه می‌کنیم که حتما قبل از ورود به این حرفه در دوره‌های آموزشی مربوطه شرکت نموده و با علم و آگاهی کافی پا به این عرصه بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه