English

با بدرقه جمع کثیری از مردم قدرشناس گیلان؛

پیکر اسوه خضوع و مهربانی گیلان ایت الله رودباری تشییع و تدفین شد/الوداع الوداع وعده دیدار ما کربلا+عکس

پیکر حضرت آیت الله سید مجتبی رودباری در میان اندوه فراوان حضور باشکوه مردم گیلان تشییع شد.

پیکر اسوه خضوع و مهربانی گیلان ایت الله رودباری تشییع و تدفین شد/الوداع الوداع وعده دیدار ما کربلا+عکس

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، پیکر آیت الله سید مجتبی رودباری صبح امروز، پس از وداع در گلزار شهدای رشت با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا، مسؤولان استانی و کشوری، علما، روحانیون و شاگردان این روحانی انقلابی فقید در رشت تشییع شد.  

مردم مؤمن، ولایی و انقلابی رشت و گیلان با حضور باشکوه خود در این مراسم، پیکر این محدث والامقام را در میان اشک و اندوه فراوان از میدان شهدای ذهاب تا مسجد صفی رشت بدرقه کردند.

تشییع کنندگان با سر دادن شعارهای «الله اکبر» و «لا اله الا الله» و همچنین«الوداع الوداع وعده دیدار ما کربلا» آیت‌الله رودباری را تا منزلگاه ابدیش همراهی کردند تا این مجاهد علمی در مسجدی که بیش از ۳۰ سال در آن به تربیت شاگردان دینی می‌پرداخت آرام گیرد.

رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، حضرت آیت‌الله سیستانی از مراجع عظام تقلید، معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح، نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار گیلان، فرمانده سپاه قدس گیلان و همچنین علمای مراجع تقلید قم با صدور اطلاعیه‌‌هایی جدا گانه درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفتند.

رئیس‌جمهور کشورمان آیت‌الله رودباری را عالم وارسته و انقلابی، از مبارزان نهضت اسلامی و از یاران امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری معرفی کرد و گفت که ایشان همه عمر شریف خود را صرف خدمت به اسلام و انقلاب و ترویج معارف اسلامی، مکتب تشیع و تربیت طلاب و شاگردان فراوان کرد.

به گفته رئیسی این اسوه اخلاق و تقوا در عرصه فرهنگی و اجتماعی نیز با مردم‌داری در رسیدگی به مسائل مردم و انجام امور خیریه همواره پیشگام بود و منشا خدمات ماندگار شد.

همچنین محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام تسلیت خود خطاب به مردم گیلان گفت که این عالم برجسته از پیشگامان نهضت اسلامی و از شاگردان و یاران صدیق حضرت امام خمینی (ره) در سال‌های تبعید در نجف و دوران انقلاب و یاور رهبری در استان گیلان بودند که در سراسر عمر پربرکت خویش علاوه بر گسترش و نشر معارف دینی و اسلامی، ترویج شعائر اهل‌بیت علیهم‌السلام و توجه به مسایل فرهنگی نسل جوان و نوجوان، در رسیدگی به مسائل مردم و مشارکت در امورخیریه و عام‌المنفعه تلاش چشمگیر داشتند.

حضرت آیت‌الله العظمی علی حسینی سیستانی از مراجع تقلید عراق در پیام خود خطاب به فرزند حضرت آیت الله سید مجتبی رودباری خبر ارتحال والد مکرّم عالم متقی آیت الله آقای سیدمجتبی رودباری (رضوان الله علیه) را موجب تأسف و تأثر فراوان خود دانست و با تسلیت به بستگان و علاقمندان ایشان به ویژه مردم شریف رشت، علو درجات را  از خداوند متعال برای آن مرحوم و طلب صبر برای عموم بازماندگانشان مسألت داشت.

مراجع عظام تقلید قم از جمله حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی، آیت‌اللّه آقای حاج سید مجتبی رودباری (رحمت اللّه علیه)  را از روحانیون خدوم با علم و عمل و تبلیغ و ترویج فرهنگ اهل‌بیت (علیهم السلام) دانست که  توانسته اثر گذاری خاصی در استان گیلان داشته باشد.

حضرت آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی نیز از دیگر مراجع عظام تقلید بود که درگذشت آیت الله سید مجتبی رودباری را تسلیت گفت و ارتباط گرم با مردم، تربیت علمی و اخلاقی شاگردان و تالیف آثار علمی از ثمرات وجودی ایشان عنوان کرد که اقدامات ایشان منشأ خیر وبرکات در منطقه گیلان شد.

همچنین آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان و اسدالله عباسی استاندار گیلان و با صدور پیامی جداگانه در گذشت پدر معنوی گیلان حضرت آیت الله سید مجتبی رودباری را تسلیت گفتند.

به گزارش فارس، آیت الله سید مجتبی رودباری حضرت ایت‌الله رودباری متولد ۱۳۱۲ در نجف اشرف بود که از سال ۱۳۱۹ همراه با پدر خود به رشت عزیمت کردند.

آیت الله رودباری پس از گذراندن دوره ابتدائی در رشت، در مهرماه ۱۳۲۶ شمسی به امر والد بزرگوار خود توفیق ورود به طلبگی را پیدا کرد و به همین منظور در نزد آیت الله ضیابری کتاب جامع المقدمات را فرا گرفت. آیت الله سید مجتبی رودباری در حالیکه سه سال در حوزه علمیه رشت به فراگیری علم و دانش اشتغال داشت در سال ۱۳۲۹ شمسی جهت ادامه تحصیلات به حوزه علمیه قم رفت و ۱۴ سال در جوار مرقد مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) به فراگیری دروس مشغول شد. وی در سال ۱۳۴۳ به امر پدر گرامیشان حوزه علیمه قم را به قصد عزیمت به حوزه علمیه نجف اشرف ترک و مدت ۱۵ سال در جوار مرقد حضرت علی(علیه السلام) به فراگیری فقه و اصول پرداخت.

وی در زمان تحصیل در حوزه‌های علمیه قم و نجف اشرف توفیق تشرف به مدت ۲۳ سال در درس حضرت امام (رحمه الله علیه) را داشت. از دیگر اساتید وی می‌توان مرحوم آیت الله حاج سید محمود ضیابری، حاج شیخ محمدعلی امنیان،آقا میرزا جعفر سبحانی تبریزی، میرزا محمد تقی ستوده اراکی، حاج سید عبدالکریم اردبیلی، شهید مفتح همدانی، علامه طباطبایی، آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی، آیت الله خوئی و آیت الله العظمی حکیم را نام برد.

تشییع آیت‌الله رودباری در رشت

تشییع آیت‌الله رودباری در رشتتشییع آیت‌الله رودباری در رشتتشییع آیت‌الله رودباری در رشتتشییع آیت‌الله رودباری در رشتتشییع آیت‌الله رودباری در رشتتشییع آیت‌الله رودباری در رشت

 

آیا این خبر مفید بود؟
عکاس:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه