English

امیررضا رجبی:

الزام درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده کالا از اول اردیبهشت

رییس صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: به طور حتم با اجرای این طرح در مسیر واقعی شدن و شفافیت قیمت کالا‌های تولیدی گام برداشته خواهد شد.

الزام درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده کالا از اول اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امیررضا رجبی رییس صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: از اردیبهشت ماه تمام زنجیره تامین و توزیع کالا ملزم به درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده می‌باشند.

رجبی در ادامه این خبر افزود: تاکنون ۱۰ هزار قلم کالا مشمول درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده شده اند تمامی تولیدکنندگان داخلی از اول اردیبهشت ۱۴۰۱ موظف به درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده بر روی کالای تولیدی هستند.

رییس صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین اظهار کرد: مسئولیت صحت و تطابق قیمت تولید کننده با واحد تولیدی است و درج قیمت حتما باید مطابق ظوابط تعیین شده توسط هیئت تعیین و تثبیت قیمت انجام شود.

وی در ادامه اضافه کرد: تولیدکنندگان داخلی تا پایان فروردین سال ۱۴۰۱ فرصت دارند تا نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده بر روی کالا‌ها اقدام کنند.

رجبی تصریح کرد: به طور حتم با اجرای این طرح در مسیر واقعی شدن و شفافیت قیمت کالا‌های تولیدی گام برداشته خواهد شد و درج قیمت برای کالا‌های که امکان بسته بندی ندارند با فهرست قیمتی انجام می‌شود.

رییس صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: لذا هیچ یک از تولید کنندگان نباید کالای را بدون مشخص کردن قیمت تولید کننده و مصرف کننده برای مصرف کنندگان و خریداران عرضه نمایند.

وی متذکر شد: همه ما واقف هستیم که امروزه وسعت واحد تولیدی تضمین کننده جذب بازار فروش نیست بلکه توجه به حقوق مصرف کننده می‌تواند سهم قابل توجه بازار را برای تولیدکننده به ارمغان آورد.

رییس صمت خراسان رضوی یادآور شد: توجه به حقوق مصرف کننده بسته به زمان و مکان متفاوت است و تولیدکننده نمی‌تواند در تولید کالا یک نسخه واحد را برای تمامی بازار‌های هدف خود بپیچد و توجه به این موضوع مستلزم آن است که صنعتگران باید همواره در حال به روزرسانی خود باشند.

رجبی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر توجه فعالان اقتصادی و صنعتگران به فناوری‌های نوین، دانش بنیان و ماشین آلات به روز خط تولید بسیار مهم و حیاتی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه