English

آتشپاد سوم مجید فرهادی:

آماده باش کامل آتش‌نشانی مشهد در حوادث شب چهارشنبه آخر سال

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: باید بدانیم که وقوع حادثه برای هر کسی ممکن است اتفاق بیفتد، اما می‌توان با رعایت نکات ایمنی از بروز اغلب حوادث از جمله حوادث چهارشنبه‌سوری جلوگیری کرد.

آماده باش کامل آتش‌نشانی مشهد در حوادث شب چهارشنبه آخر سال

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آتشپاد سوم مجید فرهادی سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد اعلام کرد: استقرار بیش از ۱۵۰ آتش‌نشان و نجاتگر به همراه خودروهای سبک و سنگین اطفای حریق، امداد و نجات و موتورسیکلت‌های سیار آتش‌نشانی در ۳۶ نقطه از شهر همزمان با شب چهارشنبه پایانی سال.

آتشپاد فرهادی در ادامه افزود: شب آخرین چهارشنبه سال که بین مردم به چهارشنبه‌سوری معروف است، یکی از مراسم قدیمی ما ایرانی‌هاست و هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه‌سوری می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: یکی از باورهای نادرست ما این است که بگوییم حادثه برای دیگران اتفاق می‌افتد و برای من اتفاق نمی‌افتد چون من همیشه مراقب هستم.

وی تاکید کرد: باید بدانیم که وقوع حادثه برای هر کسی ممکن است اما می‌توان با رعایت نکات ایمنی از بروز اغلب حوادث از جمله حوادث چهارشنبه‌سوری جلوگیری کرد و به همین منظور از همه شهروندان درخواست داریم امسال همچون سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه با همکاری و رعایت نکات ایمنی به کاهش حوادث در سطح شهر کمک کرده و باعث نشوند زحمات کادر درمانی در این روزهای سخت دوچندان شود.

آتشپاد فرهادی متذکر شد: آتش‌نشانی مشهد ضمن هماهنگی با تمام دستگاه‌های متولی علاوه بر آماده‌باش تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی و حوزه فرماندهی و ستادی شهر مشهد ۱۵۰ آتش‌نشان و نجاتگر را در ۳۶ نقطه از مراکز تجمع احتمالی شهروندان که قبلا شناسایی کرده، به همراه ۳۹ خودروی سبک و سنگین عملیاتی، اطفای حریق و امداد و نجات و همچنین موتورسیکلت‌های سیار آتش‌نشانی مشهد مستقر خواهد کرد.

 سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد اظهار کرد: در سال گذشته ۵۶ مورد حادثه در مشهد رخ داد. از ابتدای اسفند ماه امسال تاکنون متاسفانه یک ماموریت مربوط به چهارشنبه‌سوری به ما اعلام شده که پنج مجروح داشته است.

آتشپاد فرهادی تصریح کرد: هدف ما حفظ ایمنی و جلوگیری از خطر است. امیدواریم شهروندان با توجه به شیوع کرونا با جلوگیری از حضور فرزندانشان در معابر و رعایت خودقرنطینگی موجب کاهش آسیب به دیگران شوند.

وی اذعان کرد: مردم از نزدیک شدن به کسانی که مسائل ایمنی را رعایت نمی‌کنند، بپرهیزید و از بازی با وسایل و مواد محترقه جدا خودداری کنید و خوب است بدانیم که انفجار فقط ۲۵۰ گرم مواد ساخت ترقه می‌تواند یک آپارتمان را به شدت تخریب کند، ضمن اینکه شیشه‌های ساختمان‌های مجاور نیز در اثر این انفجار شکسته خواهد شد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: تماشاچیان معمولا در خطر اصابت ترکش‌های ترقه‌ها و مواد منفجره هستند و سعی کنید در تیررس ترکش‌ها نباشید و هیچگاه این مواد را به سمت افراد دیگر پرت نکنید.

وی یادآور شد: از پرتاب فشفشه، موشک و سایر مواد آتش‌زا روی شاخه درختان، پشت‌ بام و بالکن منازل خودداری کنید و همچنین در صورت روشن کردن آتش توصیه می‌شود آتش در حجم کم باشد و از ریختن مواد سریع‌الاشتعال نظیر نفت، بنزین و الکل روی آتش جدا خودداری کنید.

آتشپاد فرهادی خاطرنشان کرد: از انداختن مواد تحت فشار مانند کپسول‌ها، اسپری حشره‌کش و وسایل شیشه‌ای همچون شیشه آب و آمپول و قوطی‌های فلزی مانند قوطی‌های اسپری و کنسرو درون آتش جدا بپرهیزید زیرا به علت دارا بودن خاصیت انفجاری ذرات آن پرتاب و موجب آسیب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه