English

یوسف اربابی:

کمکهای ارزشمند سمن‌های محیط زیستی در منطقه تایباد

رییس اداره حفاظت محیط زیست تایباد و باخرز بیان کرد: با توجه به کمبود محیط بان در این منطقه، سمن‌های محیط زیستی منطقه کمک فراوانی به اداره حفاظت محیط زیست در این کمبود نیرو داشته اند.

کمکهای ارزشمند سمن‌های محیط زیستی در منطقه تایباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یوسف اربابی رییس اداره حفاظت محیط زیست تایباد و باخرز در خبری اعلام کرد: عرصه‌های طبیعی و محیط زیست تایباد و باخرز به ۱۰ محیط‌بان نیاز دارد.

اربابی در ادامه این خبر  اضافه کرد و گفت: محیط زیست تایباد و باخرز سطحی بالغ بر ۱۰۸ هزار هکتار دارد که با ۲ محیط‌بان حفاظت می‌شود و از این رو، به ۱۰ محیط‌بان دیگر نیاز است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تایباد و باخرز همچنین متذکر شد: شهرستان باخرز با عرصه‌های طبیعی وسیع، نیز دارای نمایندگی یا اداره نیست و زیر نظر اداره تایباد با یک محیط‌بان حراست می‌شود.

وی تصریح کرد: سمن‌های محیط زیستی منطقه کمک فراوانی به اداره حفاظت محیط زیست در این کمبود نیرو می‌کنند به طوریکه تا کنون ۱۰ مورد احیای چشمه، آبرسانی، ساخت و لایروبی آبشخور‌ها را انجام داده اند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تایباد و باخرز در ادامه تاکید کرد: ۶۳ هزار هکتار از سطح ۱۰۸ هزار و ۱۶۱ هکتاری عرصه‌های طبیعی حوزه استحفاظی تایباد و باخرز، منطقه شکار ممنوع مرزی هستند.

وی اذعان کرد: طبق آخرین سرشماری ۴۴۰ قطعه از گونه‌های پرندگان در محیط زیست تایباد زندگی می‌کنند؛ اما به دلیل مرزی بودن منطقه سرشماری از پستانداران و خزندگان صورت نگرفته است و بر اساس گفته جانورشناسان، احتمال کشف گونه جدید خزنده در شرق کشور وجود دارد.

اربابی همچنین اظهار کرد: از ابتدای امسال، تعداد ۳۳ پرونده حقوقی شامل ۲۰ پرونده صید و شکار و ۱۳ پرونده محیط انسانی در این دو شهرستان تشکیل شده است و یکی از این تخلفات در کشتارگاه تایباد وجود دارد؛ به نحوی که این کشتارگاه سامانه تصفیه فاضلاب ندارد و تخلیه آن به صورت تانکر در مکانی نامعلوم انجام می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تایباد و باخرز یادآور شد: در خصوص کشفیات سال ۱۴۰۰، تعداد ۶ قطعه پرنده بالابان حین ورود و ۱۳ قطعه قرقاول حین خروج از کشور به صورت قاچاقی با همکاری هنگ مرزی تایباد در مرز دوغارون کشف شد.

اربابی در خاتمه خاطرنشان کرد: پلنگ، قوچ، میش، آهو، گربه وحشی، گربه پالاس، درنا، چکاوک، شاهین، عقاب، سنجاب زمینی و سیاه‌سینه از جمله گونه‌های جانوری محیط زیست تایباد و باخرز هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه