English

استاندار گیلان:

رانندگان تاکسی گیلان وام کم بهره دریافت می کنند/ الویت تاکسیرانی برای استفاده از خودروهای منطقه ازادانزلی

استاندار گیلان با تصریح اینکه باید ساماندهی تلاشگران عرصه حمل‌ونقل در قالب تشکل‌های تعاونی تعریف شود، گفت: از ظرفیت دستگاه‌های ملی اجرایی و بانکی برای پرداخت تسهیلات کم بهره به رانندگان تاکسی استفاده می‌کنیم.

رانندگان تاکسی گیلان وام کم بهره دریافت می کنند/ الویت تاکسیرانی برای استفاده از خودروهای منطقه ازادانزلی

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی در نشست با جمعی از مدیران و اعضای اتحادیه تعاونی تاکسیرانی و کرایه اتومبیل که شماری از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز حضور داشتند، با ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار اظهار داشت: شهروندان در حمل و نقل عمومی در استفاده از تاکسی احساس امنیت می‌کنند و به این مجموعه اعتماد دارند.

وی به شرایط کرونایی و نیز آسیب‌های وارده به معیشت و اقتصاد اقشار مختلف مردم به ویژه رانندگان تاکسی اشاره کرد و افزود: ساماندهی تلاشگران عرصه حمل و نقل با توجه به مسائل و مشکلات مشترک باید در قالب تشکل‌های تعاونی تعریف شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اینکه سخت‌گیری های غیرقانونی در خصوص بیمه رانندگان تاکسی پسندیده نیست، گفت: باید از هر مسیری برای تسهیل خدمات‌رسانی مناسب به این تلاشگران استفاده شود.

وی متولی امور رانندگان تاکسی را اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان دانست و با بیان اینکه برای وظایف ذاتی نباید منتظر تفویض اختیار ماند، تصریح کرد: در کارگروه ترافیک و حمل و نقل ، با بهره‌گیری از اختیارات موجود برای نوسازی ناوگان درون شهری تصمیم گیری شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه شرایط و تنگناهای زندگی رانندگان تاکسی را درک می‌کنم، اظهار داشت: از ظرفیت دستگاه‌های ملی اجرایی و بانکی برای پرداخت تسهیلات کم بهره به رانندگان تاکسی استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای آتی خبرهای خوشی برای رانندگان تاکسی خواهیم داشت، گفت: در صورت فراهم شدن شرایط برای واردات خودرو از طریق منطقه آزاد انزلی، به تعاونی تاکسیرانی اولویت داده می‌شود.

دکتر عباسی به تأکید صورت گرفته مبنی برکاهش و اصلاح ساختار سرعت گیرها در جاده‌ها در دیدار اخیر خود با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اشاره و خاطرنشان کرد: برای رفع گره‌های ترافیکی خیابان‌ها به ویژه در شهر رشت با چاره‌اندیشی شود.

وی با بیان اینکه در جهت ایجاد خط ویژه تاکسی در برخی شهرها که این امکان را دارند باید راهکار ارائه شود، افزود: برای ترغیب مردم در استفاده از تاکسی، فرهنگ‌سازی و بسترسازی شود.

در این نشست برخی از مدیران اتحادیه تاکسیرانی استان و شهرستان‌ها به نمایندگی از جامعه تاکسیرانان به بیان دغدغه‌ها و مشکلات این قشر زحمتکش پرداختند.

در استان گیلان بیش از سه هزار تاکسی به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه