English

محمدعلی اسلامی:

سبزوار، پیشگام در حوزه تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی

مسوول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار بیان کرد: با توجه به ظرفیت سبزوار در تولید شیلات، عملیات ساخت شهرک آبزی‌پروری و پرورش ماهیان خاویاری شهرستان آغاز شده است.

سبزوار، پیشگام در حوزه تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدعلی اسلامی مسوول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار در خبری اعلام کرد: آبزی‌پروران و پرورش دهندگان ماهی این شهرستان امسال ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه های ماهیان زینتی و خاویاری دریافت کردند.

 اسلامی این خبر را در بازدید از شهرک آبزی پروری سبزوار اظهار کرد و ادامه داد: عمده این تسهیلات برای توسعه استخرهای پرورش ماهی، هزینه‌های خوراک و خرید بچه‌ماهی به متقاضیان پرداخت شده است.

مسوول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار همچنین اضافه کرد: سبزوار در حوزه تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی پیشگام است و هم‌اینک پنج واحد پرورش خاویار در این شهرستان فعال است.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین این شهرستان سبزوار با تولید سالیانه سه هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی، حدود ۳۱ درصد تولید ماهی استان خراسان رضوی را در اختیار دارد.

اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت سبزوار در تولید شیلات، عملیات ساخت شهرک آبزی‌پروری و پرورش ماهیان خاویاری شهرستان با حمایت‌های دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مساحت ۶ هکتار با استفاده از آب رودخانه کال شور به ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار آغاز شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه