English

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای اصفهان خبر داد:

پر و مسدود شدن بیش از ۷ هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان اصفهان / توقیف ۳۷۰۰ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان از پر و مسدود شدن بیش از 7 هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان اصفهان خبر داد.

پر و مسدود شدن بیش از 7 هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان اصفهان / توقیف 3700 دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز

 به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمود چیتیان با اشاره به توقیف سه هزار و 700 دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز، گفت: از سال 1384 تا کنون هفت هزار و 804 حلقه چاه غیرمجاز در این استان پرومسلوب المنفعه شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری، 617حلقه چاه غیرمجاز پر شده است، اظهار کرد: از سال 1396 تا کنون سه  هزار و 2 کنتور حجمی هوشمند الکترومغناطیس بر روی چاه های کشاورزی، صنعت و خدمات دولتی نصب شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان اظهار کرد: با اقدامات انجام شده شاهد صرفه جویی حدود223 میلیون مترمکعب در منابع آب زیرزمینی بودیم.

چیتیان افزود: در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل افت و کسری مخزن در آبخوان‌ها، وزارت نیرو با تعریف طرح تعادل بخشی، تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب در سال 1384، برنامه‌های خود در زمینه بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی را آغاز کرد.

وی با تأکید بر تغییرات انجام شده در این طرح خاطر نشان کرد: در ادامه و اصلاحات این طرح با نام طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی مشتمل بر 15 پروژه در جلسه پانزدهم شورای عالی آب کشور تصویب شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به تقویت گروههای گشت وبازرسی منابع آب درسطح دشتهای استان گفت: 62 گروه برای گزارش به موقع و جلوگیری از بسیاری از تخلفات آبی در سطح استان فعالیت دارند.

چیتیان اضافه کرد: از سال 1395 تاکنون حدود 15 هزار و800 پروانه بهره برداری کشاورزی اصلاح و تعدیل شده است که منجر به کاهش حجم 820 میلیون مترمکعب در پروانه ها شده است.

وی به پیاده سازی نرم افزار جامع بانک اطلاعات منابع آب، ساماب، در سطح استان با پیشرفت 100 درصد اشاره کرد و گفت: مطالعات الزامات پیاده سازی بازار محلی آب ، تبادل حقابه ها،  در دشتهای  پایلوت اصفهان-برخوار وکاشان و هم چنین پیاده سازی مدیریت مشارکتی آب زیرزمینی یا تشکل آببران در دشت پایلوت مهیارجنوبی-دشت آسمان نیز انجام شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان یادآور شد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و فرهنگ سازی هفت گروه عمده اثرگذار شامل کشاورزان، مقامات اجرایی، دانش آموزان، بانوان، روحانیون، سمن ها، قضات و نیروانتظامی، رسانه ها با استفاده از خدمات مشاور در سطح استان نیز به طور جدی ادامه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه