English

واگذاری فرزندان بدسرپرست یکی از مشکلات سابقه‌دار بهزیستی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: بیشتر حجم شیرخوارگاه و تعداد زیادی از مراکز فرزندان را بچه‌هایی تشکیل می‌دادند که بدسرپرست بودند وامکان واگذاری این بچه‌ها به خانواده وجود نداشت.

واگذاری فرزندان بدسرپرست یکی از مشکلات سابقه‌دار بهزیستی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در سخنانی با حضور نیره عابدین زاده معاون دادستان استان خراسان رضوی و با اشاره به واگذاری فرزندان بدسرپرست عنوان کرد: در سنوات گذشته توفیقات زیادی در افزایش میزان فرزندخواندگی داشته‌ایم که با همکاری دستگاه قضایی به دست آمده است.

فیروزی در ادامه افزود: واگذاری فرزندان بدسرپرست یکی از مشکلات سابقه‌دار بهزیستی بوده و بهزیستی چندین سال بود که درگیر این مشکل بود و راه حلی هم پیش رو دیده نمی‌شد تا اینکه با تعامل و رایزنی سازنده با دستگاه قضایی و با استناد به قوانین، یک راه حل خیلی خوب و نتیجه‌بخش پیدا شد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: قوانین مربوط به واگذاری و سایر امور حسبی فقط با دستور و معاضدت قضایی امکان‌پذیر است؛ لذا اگر همکاری دستگاه قضایی و دادستانی مشهد نمی‌بود، این مشکل حل نمی‌شد.

وی متذکر شد: بیشتر حجم شیرخوارگاه و تعداد زیادی از مراکز فرزندان را بچه‌هایی تشکیل می‌دادند که بدسرپرست بودند و به خاطر اینکه مشکل قانونی داشتیم، امکان واگذاری این بچه‌ها به خانواده وجود نداشت و خانواده‌های زیادی داوطلب نگهداری از این فرزندان هستند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به نگاه انسان‌دوستانه و همکاری دستگاه قضایی استان با بهزیستی این مشکل حل شده و با سرعت به پیش می‌رود که امیدواریم ظرف ماه‌های آتی، تعداد فرزندان بدسرپرست مقیم مراکز یا شیرخوارگاه به صفر نزدیک شود.

وی ادامه داد: در این طرف هم خانواده‌های زیادی هستند که با شرایط امین‌نامه، موافق‌اند و کودکان را در هر سن و سالی پذیرش و نگهداری می‌کنند و خوشبختانه، خانواده‌هایی هستند که هم تمکن مالی دارند و هم ایمان قوی و روحیه انسان‌دوستانه در آنها هست که بعضا دو یا سه فرزند را به صورت موقت و تا هر زمان که قانون اجازه بدهد و سرپرست مؤثر قابل اعتماد در دسترس نباشد از کودک نگهداری کنند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در ادامه تاکید کرد: با رایزنی‌هایی که با بهزیستی کشور داشته‌ایم آنها از این طرح استقبال کرده و امیدواریم این طرح، به عنوان یک الگوی کشوری و ملی مطرح شود.

فیروزی در خاتمه اطلاع داد: با اینکه بیش از یک ماه از اجرای طرح نگذشته، حدود ۵۰ حکم از سوی دستگاه قضایی برای این کودکان صادر شده که نشان از همکاری بسیار خوب دستگاه قضایی دارد و ما به عنوان متولی این کودکان از قضاتی که این‌گونه قاطع و در جهت حفظ منافع دراز مدت کودکان و صیانت از حقوق آنان تصمیم می‌گیرند، تشکر می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه