English

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

تنظیم اسناد املاک و خودرو به دفاتر رسمی واگذار می شود

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تنظیم اسناد برای املاک و خودرو به دفاتر رسمی واگذار می‌شود.

تنظیم اسناد املاک و خودرو به دفاتر رسمی واگذار می شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حسن بابایی امروز در شهرستان سراب اظهار داشت: تنظیم اسناد وعقود در مورد املاک و خودرو باید از مجاری قانونی انجام شود واین وظیفه به دفاتر رسمی واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد:کتابت و تنظیم سند و عقود در انواع مختلف از سوی برخی مراجع غیررسمی زمینه ساز تولید دعوی و جرائم و طرح پرونده‌های زیاد در مراجع قضایی است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه اسناد و عقود باید در چهارچوب قانونی و صحیح تنظیم شود گفت: نقش مشاوران املاک و خودرو به عنوان تسهیل گر در معاملات است و برای پیشگیری از وقوع جرائم و جعل اسناد تنظیم آن را دفاتر رسمی عهده خواهند بود.

وی ادامه داد: احراز هویت افراد، تشخیص اصالت اسناد و ارزیابی نوع معامله نیاز به کار کارشناسی دارد و این وظیفه برعهده سر دفتران و دفتر یاران سازمان ثبت اسناد و املاک خواهد بود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اتصال این سازمان به درگاه ملی صدور مجوز‌های الکترونیکی گفت: زیر ساخت‌های اجرای این طرح انجام و اطلاعات مورد نیاز در این درگاه بارگذاری شده است.

وی افزود: این سازمان از سال آینده وظایفی که قانون گذار تعیین کرده به تکالیف قانونی خود در این زمینه اقدام خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه