English

علی بهرامی‌زاده:

ایجاد شهرک صنعتی صنایع دستی و گوهرسنگها در مشهد

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: ایجاد دو شهرک صنعتی، کارگاهی نیز در مشهد در دستور کار قرار گرفته که شامل شهرک صنایع دستی و گوهرسنگها و شهرک صنعتی کیف و کفش و پوشاک است.

ایجاد شهرک صنعتی صنایع دستی و گوهرسنگها در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی بهرامی‌زاده مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: هم‌اکنون ۱۰ تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران برای ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی در استان در مرحله بررسی و اخذ استعلام‌ها قرار دارد.

بهرامی‌زاده در ادامه گفت: دلیل طولانی شدن صدور مجوز برای ایجاد این شهرکها، دریافت پاسخ استعلام‌ها از دستگاههای اجرایی مربوطه و تایید کارگروه امور زیربنایی و در نهایت شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی تصریح کرد: طبق قانون، صدور مجوز برای شهرکهای صنعتی غیردولتی در قالب دو چک لیست انجام می گیرد که بر اساس آن در مرحله نخست باید زمین تحت مالکیت فرد متقاضی قرار داشته باشد و در این صورت مرحله دریافت پاسخ استعلامها از دستگاههای اجرایی مربوطه قابل اجرا خواهد بود.

وی همچنین افزود: پاسخ استعلامها مربوط به دستگاههای اجرایی از قبیل اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل راه و شهرسازی، شرکتهای آب، برق و گاز و اداره امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی می‌باشد تا زمینی که قرار است شهرک صنعتی در آن ایجاد شود، هیچ مشکلی در ارتباط با محیط زیست، زیرساختها و دیگر کاربری ها نداشته باشد.

بهرامی زاده متذکر شد: پس از اینکه پاسخ مثبت استعلامها از سوی همه دستگاه های اجرایی دریافت شد، در صورتی که کارگروه امور زیربنایی و سپس شورای برنامه ریزی و توسعه استان تاییدیه نهایی را برای تقاضای ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی صادر کرد، موضوع در هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان مصوب و جواز تاسیس و پروانه بهره برداری برای آن صادر می شود.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی تاکید کرد: برای تسهیل در صدور مجوزهای مربوط به شهرکهای صنعتی غیردولتی، حسب دستور استاندار، کمیته ای در شرکت شهرکهای صنعتی استان تشکیل و نشستهای آموزشی و توجیهی با هیات موسس شهرکهای صنعتی غیردولتی مورد تقاضا در استان برگزار شد.

وی اعلام کرد: ایجاد شهرک صنعتی دولتی در خراسان رضوی نیز مانند بخش خصوصی مستلزم دریافت پاسخ مثبت استعلامها از دستگاه های اجرایی مربوطه و سپس اخذ تاییدیه از کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان است.

بهرامی زاده اظهار کرد: واگذاری واحدهای کارگاهی یا شهرکهای صنعتی کارگاهی بهترین گزینه برای استقرار صنوف متقاضی در این زمینه است و حسب راهبردهای امسال سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، واگذاری ۳۰۰ واحد کارگاهی تولیدی در ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی استان آغاز شده و تاکنون ۷۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اذعان کرد: ایجاد دو شهرک صنعتی، کارگاهی نیز در مشهد در دستور کار قرار گرفته که شامل شهرک صنایع دستی و گوهرسنگها و شهرک صنعتی کیف و کفش و پوشاک است.

بهرامی زاده اطلاع داد: مکان‌یابی شهرک صنعتی صنایع دستی و گوهرسنگها با همکاری شهرداری انجام شده و در زمینی در پشت نمایشگاه بین المللی مشهد ساخته می شود، مطالعات و گرفتن استعلامهای این شهرک و شهرک صنعتی کیف و کفش و پوشاک نیز در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی یادآور شد: انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی نیز در خصوص ساخت این شهرکها و همچنین ایجاد کارگاههای تولیدی اعلام همکاری کرده و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر ایجاد شهرک صنعتی کیف و کفش و پوشاک است.

بهرامی زاده خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۲۹ واحد شهرک صنعتی و ۲۱ واحد ناحیه صنعتی است. از مجموع این تعداد ۲۶ شهرک صنعتی و ۱۴ ناحیه صنعتی فعال بوده و واگذاری زمین در آن در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه