English

حرم علی بن موسی الرضا(ع) سیاهپوش شهادت باب الحوائج (ع) شد

به همین مناسبت ویژه برنامه هایی به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی با محوریت رواق امام خمینی(ره)برگزار می شود.

حرم علی بن موسی الرضا(ع) سیاهپوش شهادت باب الحوائج (ع) شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مشهد الرضا(ع) و به ویژه آستان ملائک نشین رضوی سیاهپوش و عزادار  و برفراز صحن و سرای این حرم ملکوتی پارچه نوشته های سیاه به اهتزاز در آمده است.

زائران و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) با موج فزاینده ای در حال شرفیابی به بارگاه ملکوتی رضوی هستند تا در کنار مولا و امام خود مرثیه خوان مصیبت شهادت پدربزرگوارش شوند و با دل‌هایی مالامال از غم و اندوه این مصیبت را به محضر حضرت رضا(ع) تسلیت گویند.

زائران عزادار در این مصیبت یک دل راهی حرم امامین جوادین علیهماالسلام در کاظمین کرده اند و مصیبت خوان شهادت باب الحوائج (ع) شده اند.

به همین مناسبت ویژه برنامه هایی به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی با محوریت رواق امام خمینی(ره)برگزار می شود.

این مراسم امشب از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه با قرائت زیارت رجبیه با صدای حاج صادق آهنگران آغاز خواهد شد و سخنرانی آیت الله کاظم صدیقی؛ امام جمعه موقت تهران و ذکر مصیبت حاج احمد واعظی از دیگر برنامه های آن است.

مراسم وداع با پیکر مطهر سید مرتضی حسینی از شهدای مدافع حرم نیز با حضور خدام و زائران بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود و سپس قرائت دعای عالیه المضامین پایان بخش این آیین سوگواری خواهد بود.

فردا یکشنبه ۸ اسفند همزمان با سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) نیزویژه برنامه هایی با سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس با موضوع سبک و سیره زندگانی حضرت امام کاظم(ع) و مقاومت ایشان در برابر مستکبران برگزار می‌شود .

این مراسم از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در رواق امام خمینی(ره) برگزار و صادق آهنگران نیز زیارت امام کاظم(ع) را قبل از اقامه نماز ظهر و عصر قرائت خواهد کرد.

این مراسم با قرائت زیارت رجبیه و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی با بیان فضایل زیارت عتبه مقدسه کاظمین و تشریح سبک و سیره زندگانی سیاسی و اجتماعی امام کاظم(ع) از ساعت ۱۹ در حرم رضوی برگزار می شود و ذکر مصیبت سید جعفر ماهرخسار پایان بخش این مراسم معنوی و مذهبی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه