English

استاندار ایلام در نشست مشترک با استاندار واسط عراق:

توسعه ایلام و واسط در گروه گسترش مبادلات است

استاندار ایلام عصر امروز در نشست با محمد جمیل المیاحی استاندار واسط عراق عنوان کرد: توسعه مبادلات در تمامی حوزه ها بین ایلام و واسط عراق ۲ استان را در مسیر توسعه و آبادانی قرار داده و موجب رونق اقتصادی منطقه می شود.

توسعه ایلام و واسط در گروه گسترش مبادلات است

به‌گزارش خبرگزاری موج ایلام حسن بهرام‌نیا در این نشست با بیان اینکه این سفر نقطه عطفی برای پیشرفت توسعه اقتصادی ۲ استان عراق و ایلام است و می توانیم شاهد توسعه و پیشرفت این ۲ استان در آینده نزدیک باشیم اظهار داشت: مردم ۲ استان ایلام و استان واسط عراق قرن ها در کنار هم زندگی کرده و دارای اشتراکات فرهنگی و مذهبی زیادی هستند و قرابت های فامیلی گسترده در مرزهای ۲ کشور وجود داشته است.

استاندار ایلام یادآور شد: اگر چه در زمان حاکمیت رژیم بعث این ارتباط به حداقل رسید اما پس از آن ارتباطات زیادی بین ۲ کشور برقرار و روز به روز این ارتباطات افزایش می یابد.

 بهرام نیا تاکید کرد: پس از ظهور داعش در کشور عراق تحولاتی ایجاد شد و در این راه عده زیادی به شهادت رسیدند که این شهادت ها تلفیقی از خون این شهیدان (شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس) بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش ۶۵ درصد تردد زوار اربعین از مرز ایلام به عتبات عالیات سفر می کنند که نقش استاندار واسط در حوزه نظامی و امنیتی برجسته بوده است که بابت این مهم قدردانی می کنیم.

استاندار ایلام در ادامه با عنوان این مطلب که توسعه ایلام و واسط در گروه گسترش مبادلات است، اظهار داشت: در مرز شهابی و جنگوله مقرر شده بود که استانداران مجوزات لازم را احصا و اخذ کنند و نسبت به زیرساخت های بازارچه مذبور اقدام کند، چراکه با ایجاد بازارچه موقت می توانیم برای بهبود وضع معیشتی مرزنشینان اقدام کنیم.

دکتر بهرام نیا تاکید کرد: مقرر شد برای ایجاد کنسول گری در ۲ استان از طریق وزارت خارجه اقدامات لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: از ۲ شهرستان مهران و بدره مقرر شده بود با تشکیل کار گروهی مسایل را پیگیری کند با توجه به توانمندی ایلام از نظر فنی و حرفه ای، بوم گردی مهندسی، استانداران ایلام و واسط ظرف سه ماه همکاری های خود آغاز کنند.

استاندار ایلام ادامه داد: تبادلات اقتصادی گسترده بین ۲ طرف به منظور توسعه روابط بین ۲ استان در آینده نزدیک را شاهد خواهیم بود.

وی بیان داشت: ایلام از نظر ظرفیت بالقوه مولد پروتئینی و لبنی و میوه جات.. و سرشار است و بیشتر شما چه نیازی دارید که ما تامین کنیم.

بهرام نیا اضافه کرد: خروجی این جلسه عایداتی دارد که مستقیم برای توسعه و پیشرفت دو استان موثر خواهد بود.

 در پایان این نشست بین استانداران ایلام و واسط عراق تفاهم نامه همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی، تجاری و ... امضا شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه