English

حسین جعفری در گفتگو با موج خبر داد:

انعقاد تفاهم نامه آموزشی هیئت چوگان استان اصفهان با مرکز آموزش فنی وحرفه ای برخوار برای اولین بار در کشور

رئیس هیئت چوگان استان اصفهان از انعقاد تفاهم نامه آموزشی هیئت چوگان استان اصفهان با مرکز آموزش فنی وحرفه ای برخوار برای اولین بار در کشور خبر داد.

انعقاد تفاهم نامه آموزشی هیئت چوگان استان اصفهان با مرکز آموزش فنی وحرفه ای برخوار برای اولین بار در کشور

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با اشاره به امر علمی کردن چوگان حرفه ای  که همواره مورد تاکیدات زیادی بوده است، گفت: برای اولین بار در کشور تفاهم نامه همکاری با مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان برخوار صورت پذیرفت که این شهرستان را بعنوان پایلوت امر آموزش در سطح کشور پایه گذار گردید که این موضوع در کمک نمودن به آموزش واقتصاد خانواده ها بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: در سال جاری با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اقدامات ارزشمندی در استان انجام گردید که می توان به راه اندازی هیئت چوگان شهرستان های فریدن وخمینی شهر که با استقبال خوب مسئولین محلی، مسئولین سیاسی ومدیریت شهری منطقه در این زمینه انجام شد، اشاره کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در بحث برگزاری مسابقات در سطح ملی برای اولین بار موفق شدیم تیمی از شهرستان شاهین شهر ومیمه با نام باشگاه سوارکاری آذرخش به استان کرمان اعزام ودر مسابقه ای که به نام جام سرداردلها شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد شرکت نمودیم.

جعفری تصریح کرد: برگزاری مسابقات جام ساحلی چوگان در استان گیلان در دو حوزه خواهران وبرادران صورت پذیرفت.

رئیس هیئت چوگان استان اصفهان گفت: در دهه مبارک فجر و در چهل وسومین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، نیروی زمینی ارتش در گروه 44 توپخانه اصفهان، زمینی را به امر ورزش باستانی چوگان اختصاص وبه بهره برداری رسید که امیدواریم با این اتفاق میمون ومبارک، نقش اصلی ورزش چوگان در نیروهای مسلح بسیار پررنگ تر شود.

حسین جعفری در پاسخ به سوال خبرنگار موج در خصوص روبه فراموشی رفتن ورزش چوگان در کشور عنوان نمود: چوگان با توجه به اسناد ومدارک موجود و اینکه ثبت جهانی شده است مربوط به کشور عزیمان ایران است و با تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دهه 70 با اعضای شورای انقلاب فرهنگی و مدال آوران المپیک وپاراالمپیک و همچنین دیدار با مدال آوران در شهریور سال جاری ، که ورزش چوگان وگردشگری بسیار حائز اهمیت است اشاره فرمودند.

این مقام مسئول گفت: زادگاه وخواسته این ورزش میدان نقش جهان اصفهان است و ما خوشحال هستیم که بعد از 100 سال چوگان به زادگاهش برگشت.

رئیس هیئت چوگان استان اصفهان در پایان اظهار داشت: در سال جاری ورزش چوگان روند خوب وروبه رشدی را طی نموده و این با همت خود مردم و چوگان بازان بوده است و هدف ما توسعه این ورزش دربین جوانان و افراد مستعد می باشد.

گفتنی است؛ در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون امر توسعه ورزش بومی چوگان، حسین جعفری رئیس هیئت چوگان استان اصفهان به همراه علیرضا ملک پور رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان برخوار، منصور صادقی دبیر کمیته هیئت چوگان استان، امینی رئیس هیئت شهرستان برخوار، خانم نبی نائب رئیس هیئت چوگان شهرستان برخوار و محمد جواد شیروانی مسئول آموزش هیئت چوگان استان اصفهان ضمن بازدید از خبرگزاری موج اصفهان برارائه عملکرد سال جاری هیئت چوگان استان اصفهان پرداخت.

دروازه های چوگان اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه