English

کارگران شهرداری مهران در انتظار حمایت/ مسئولان چاره‌ای بیندیشند

عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری مهران طی ماه‌های گذشته به یک معضل اساسی برای آنان تبدیل‌شده، به‌طوری‌که برخی از آن‌ها در تامین نیازهای اولیه زندگی خود عاجز مانده‌اند.

کارگران شهرداری مهران در انتظار حمایت/ مسئولان چاره‌ای بیندیشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، طی سال‌های اخیر عواملی همچون مشکلات اقتصادی، تورم، تحریم‌ها و... فشارهای مالی و روحی بسیاری را به عموم مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد جامعه وارد کرده است.

جدا از بحران‌های اقتصادی حاکم بر جامعه، مدت‌هاست اخبار متعددی در خصوص عدم پرداخت معوقات کارگران و کارکنان در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی استان ایلام به گوش میرسد که همین امر معیشت بسیاری از کارکنان و کارگران را با مشکل کرده است.

طی روزهای اخیر نیز اخباری در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس آن عدم پرداخت حقوق چند ماهه کارگران شهرداری مهران مشکلات بسیاری را برای آنها به دنباله داشته است.

تعدادی از کارگران شهرداری مهران در گفت‌وگو با خبرنگار موج با بیان اینکه بیش از چهارماه است که حقوق و معوقات ما پرداخت نشده است می‌گویند: همین امر موجب شده در این اوضاع اقتصادی توانایی تامین مایحتاج زندگی را نداشته باشیم.

بی شک کارگران جز اقشار ضعیف جامعه هستند و همواره می‌بایست برای بهبود معیشتشان مورد حمایت قرار بگیرند نه اینکه حق الزحمه ماه‌ها زحمت آنها نیز قطع شود.

ایجاد مشکلات ناشی از کمبود اعتبار

محمد نادعلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج اظهار داشت: ۳ ماه از آغاز فعالیتم به عنوان شهردار جدید می‌گذرد و در این مدت شهرداری مهران با مشکلات مالی بسیاری از جمله بدهکاری به اشخاص حقیقی و حقوقی مانند تامین اجتماعی، مراجع قضایی، خرابی و فرسودگی تجهیزات، عدم پرداخت حقوق کارگران و... مواجه بوده است.

 شهردار مهران با بیان اینکه حقوق کارگران شهرداری طی ۳ ماه گذشته پرداخت شده، افزود: برای وصول بدهی ‌۵ ماهه کارگران شهرداری، اقدامات متعددی از جمله برگزاری نشست‌های متعدد با فرماندار و سایر مسئولان استانی و شهرستانی انجام شده و در تلاشیم هرچه سریعتر این مشکل مرتفع شود.

اقدامات اعمال شده برای حل مشکلات مالی شهرداری مهران

نادعلی‌پور تصریح کرد: اقدامات دیگری نیز از قبیل راه‌اندازی کار خانه آسفالت مهران، تعمیر و بازسازی تجهیزات شهرداری و... جهت ایجاد درآمد پایدار و جلوگیری از بروز مشکلات مالی در دستور کار است.

شهرداری مهران در پایان بیان کرد: قطعا مطالبه کارگران به حق است و در تلاشیم با پیگیری‌ها و رایزنی حق‌الزحمه کارگران را پرداخت نماییم اما با توجه به بحران‌های مالی پیش رو نیاز است رسانه‌ها این شهرداری را جهت حل مشکلات یاری نمایند تا هرچه سریعتر مشکل کارگران زحمت کش شهرداری مرتفع شود.

با توجه به نزدیکی به پایان سال و افزایش هزینه خانواده‌ها برای خریدهای شب عید که فشار اقتصادی بسیاری را به اقشار کم درآمد به ویژه کارگران وارد می‌کند، امید است مسئولان مربوط جهت تسریع در رفع این مشکل و پرداخت مطالبات کارگران اقدام نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه