English

محمدحسن درخشان:

موج ششم با افزایش ۵۰ درصدی نتیجه مثبت آزمایشات در خراسان رضوی

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: روزانه سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز منتخب و سرپایی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند.

موج ششم با افزایش ۵۰ درصدی نتیجه مثبت آزمایشات در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدحسن درخشان مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری عنوان کرد: در دو هفته اخیر میزان مراجعه های مردمی و موارد تست مثبت کرونا در خراسان رضوی افزایش چشمگیری یافته است، نتیجه مثبت آزمایش پی. سی. آر در مراکز منتخب کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۵۰ تا ۵۵ درصد افزایش یافته است.

درخشان در ادامه تصریح کرد: در موج ششم باافزایش ۵۰ درصدی نتیجه مثبت آزمایشات کرونا در مشهد سویه غالب اومیکرون، با افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان با عنوان افزایش آسانسوری مواجه هستیم.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این موج  به دلیل سرایت پذیری بالای سویه اومیکرون تعداد مبتلایان به طور ناگهانی افزایش یافته که از آن به آسانسوری یاد می‌شود.

 وی متذکر شد: روزانه سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز منتخب و سرپایی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند و تعداد بستری شدگان روزانه در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نیز به ۳۰۰ نفر در روز رسیده است.

 مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: میزان سرایت سویه اومیکرون ۱۰ تا ۲۵ برابر دلتا گزارش شده است و اگر در یک خانواده یک نفر مثبت باشد و در مراسم دورهمی شرکت کند تمام افراد آن مهمانی یا دورهمی مبتلا می‌شوند و در این میان خطر اصلی برای سالمندان، بیماران زمینه‌ای، مادران باردار و افرادی است که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند.

 درخشان در خاتمه یادآور شد: مرگ و میر‌های کرونایی در خراسان رضوی دو رقمی شده است و در شرایط کنونی بیش از ۹۰ درصد مرگ ومیر ناشی از کرونا در افرادی رخ داده که واکسیناسیون خود را انجام نداده و یا تکمیل نکرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه