English

شهردار تبریز:

طرح جدید ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین با استقبال شهروندان مواجه شده است

شهردار تبریز گفت: در بازدید میدانی که از مناطق حاشیه‌نشین شهر داشتیم و بر اساس ارزیابی موجود از ساکنین این محل، طرح ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین شهر با استقبال شهروندان مواجه شده است.

طرح جدید ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین با استقبال شهروندان مواجه شده است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عباس رنجبر اظهار داشت: بر اساس مطالعاتی که انجام داده‌ایم، طرح خود را برای اولین تحت عنوان توانمندسازی از درون و در قالب قرارگاه اقدام به شورای شهر ارائه کردیم.

وی افزود: این طرح در دو هفته گذشته به شورای شهر ارائه شده است که در صورت تصویب با به‌سازی بلوک‌های تعیین شده این آغاز می‌شود.

شهردار تبریز تصریح کرد: در طرح توانمندسازی از درون، از بدهی‌های مردم صرفنظر کرده و اقدام به بهسازی معابر و محلات و تعریض آنها می‌کنیم.

وی اضافه کرد: واحدهای مسکونی که در مسیر طرح هستند، تملک می‌شوند و دیگر واحدهای مسکونی نیز بر اساس ضوابط شهرسازی، برای هر واحد دو و نیم طبقه پروانه ساخت ارائه می‌کنیم.

رنجبر تأکید کرد: تنها خواسته ما از مردم این است که احداث ساختمان باید با نظارت مهندس ناظر شهرداری صورت بگیرد تا در موقع زلرله فرو نریزد.

شهردار تبریز حاشیه‌ نشینی را موضوعی مهم دانسته و خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرهای کشور درگیر مسئله حاشیه‌نشینی هستند و در تمام دنیا نیز این موضوع وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: روش‌هایی که برای حل این معضل در دنیا وجود دارد مشخص است، بدین صورت که آپارتمان‌های بلندمرتبه‌ای احداث می‌کنند و ساکنین خانه‌های تک واحدی را به آنجا انتقال می‌دهند و دوباره در همان محل‌های تک‌واحده آپارتمان‌سازی می‌شود.

رنجبر یادآور شد: مهمترین مشکل این روش این است بافت اجتماعی آن منطقه بهم می‌خورد و مشکلات ایجاد شده برای مردم باعث شکست این روش مدیریتی می‌شود؛ لذا بر اساس مطالعاتی که انجام داده‌ایم، طرح خود را برای اولین بار تحت عنوان توانمندسازی از درون در قالب  قرارگاه اقدام به شورای شهر ارائه کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه