English

امام جمعه تبریز:

دشمن قصد دارد روحیه شهادت‌طلبی را از ملت ایران بگیرد/ایستادگی مقتدرانه ایران در مقابل دشمنان، دستاورد بسیار بزرگ دفاع مقدس است

امام جمعه تبریز گفت: ایستادگی مقتدرانه ایران در مقابل دشمنان، دستاورد بسیار بزرگ دفاع مقدس است و شاید پس از چند دهه بعضی چیزها را فراموش کنیم، اما شهدا هیچ وقت فراموش شدنی نیستند.

 دشمن قصد دارد روحیه شهادت‌طلبی را از ملت ایران بگیرد/ایستادگی مقتدرانه ایران در مقابل دشمنان، دستاورد بسیار بزرگ دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  سید محمد علی آل هاشم در یادواره ۲۳۱ شهید شهرستان هریس با بیان اینکه ایران اسلامی به برکت خون شهدا در مقابل دشمنان ایستاده است، اظهار داشت: ایستادگی مقتدرانه ایران در مقابل دشمنان، دستاورد بسیار بزرگ دفاع مقدس است و شاید پس از چند دهه بعضی چیزها را فراموش کنیم، اما شهدا هیچ وقت فراموش شدنی نیستند و تجلیل از پدران و مادران شهدا تجلیل از فرهنگ شهادت است.

وی یکی از وظایف مهم پیشکسوتان دفاع مقدس را انتقال خاطرات آن دوران به دور از شائبه های تحریف به نسل جوان برشمرد و اظهار داشت: در این راستا موزه های آثار شهدا را باید در همه شهرها و روستاها دایر کنیم چون بر جوانان خیلی تاثیر دارد و البته کاروان های راهیان نور نیز یکی از برنامه های موثر در آشنا کردن جوانان با فرهنگ شهدا و دفاع مقدس است که باید پیگیری شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه همه ما در مقابل شهدا وظایف سنگینی بر عهده داریم، یادآور شد: وظیفه اول انتشار وصیت نامه شهدا در جامعه و نیز آموزش راه و روش و منش شهدا به دانش آموزان است تا بدانند این مملکت چه روزهای سختی را پشت سر گذاشته و به اینجا رسیده است.

وی ادامه داد: وظیفه دیگر نگارش خاطرات فرماندهان دوران دفاع مقدس و مقاومت برای نسل جدید است تا جوانان و نوجوانان با فرهنگ ایثار و مقاومت آشنا شوند و این فکر غلطی است که جوانان ما مثل جوانان دوران دفاع مقدس نیستند؛ گرچه ما ریزش هایی داریم ولی در مقابل رویش های زیادی هم داریم؛ امروزه جوان های ما به عنوان مدافعان حرم، جنگی را که دشمن صهیونیستی و غرب توسط داعش در جبهه مقاومت عراق و سوریه بر جهان اسلام تحمیل کرده بود، پشت سر گذاشته و دشمن را درهم شکستند.

آل هاشم با بیان اینکه دشمن قصد دارد روحیه شهادت طلبی را از ما بگیرد، اظهار داشت: دشمنان فکر نمی کردند انقلاب به این زودی به پیروزی برسد و از همان اوایل توطئه های زیادی علیه انقلاب به راه انداختند که یکی از آن ها همین غائله آذربایجان و به شهادت رساندن شهدای محراب بود.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: پس از گذشته ۱۹ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان چون هیچ غلطی نتوانستند بکنند، جنگ را بر ما تحمیل کردند و در جنگ به برکت خون شهدا نتوانستند به هدفشان برسند و پس از آن انواع جنگ سخت و نرم را در راستای براندازی انقلاب به راه انداختند تا اینکه به این نتیجه رسیدند تا زمانی که امام در راس امور باشد، نمی توانند به هدفشان برسند.

آل هاشم با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب بعد از رحلت امام خمینی تصور می کردند کار انقلاب تمام شده است، گفت: این عده چمدان خود را بسته به ایران آمدند، اما با انتخاب رهبری توسط مجلس خبرگان در ۲۴ ساعت باز هم مایوس شدند.

وی گفت: امروز امام خامنه ای با همان صلابت و اقتدار امام راحل جامعه را رهبری می کنند.

آل هاشم یادآور شد: دشمنان می خواهند ریشه مقاومت را در جامعه ما از بین ببرند، در حالی که اندیشه مقاومت نه تنها در ایران، بلکه در تمام دنیا قد علم کرده است و ما امروز شاهد صدور انقلاب در جهان هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه