English

عبدالله بحرالعلومی خبر داد:

آغاز هفتمین جشنواره استانی فیلم فجر در اردبیل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: هفتمین جشنواره استانی فیلم فجر از ۱۵ تا ۲۲ بهمن‌ماه در سینما قدس و انقلاب اردبیل با نمایش ۱۶ اثر آغاز شد.

آغاز هفتمین جشنواره استانی فیلم فجر در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، عبدالله بحرالعلومی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل آئین افتتاحیه بخش استانی چهاردهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر با عنوان تجسم هنر در اردبیل گفت: هنرمندان منسوب به اردبیل بخصوص در عرصه هنرهای تجسمی، همیشه خوش درخشیده اند و فعالیت هایشان چشمگیر و قابل اعتناست.

وی افزود: با توجه به ظرفیت و توانایی والای هنرمندان استان، امیدواریم در رویدادهای مختلف ملی و فراملی حضور یافته و برای استان، افتخار خلق کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: آثار بسیار خوبی را در این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی در اردبیل شاهد هستیم که با عنوان تجسم هنر در اردبیل طی روزهای 15 تا 30 بهمن ماه برگزار میگردد.

بحرالعلومی افزود: در این بخش از جشنواره، آثار 10 هنرمند برجسته استان در حوزه هنرهای جدید شامل پرفورمنس آرت، اینستالیش، ویدئو آرت، چیدمان و آثاری از رشته‌های مختلف هنری در نگارخانه استاد قوام‌الدین اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

وی از فعالین و تلاشگران عرصه فرهنگ و هنر خواست تا در تولید آثار هنری به ویژه فیلم‌های سینمایی، ظرفیت‌های متنوع فرهنگی استان اردبیل را مورد استفاده قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل می گوید: با مقایسه آثار سینمایی پیش و پس از انقلاب اسلامی، میتوان گفت؛ پیش از انقلاب، سوژه‌ها تنها در مسیر خاصی بودند اما پس از انقلاب، اندیشه‌های تازه و سوژه‌های جدید در زمینه‌های مختلف از جمله مفاهیم انسانی و تاثیرگذاری آنها بر تولیدات سایر کشورها را به روشنی شاهد بودیم.

بحرالعلومی گفت: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگ و هنر بومی و منطقه ای، از هنرمندان در عرصه های مختلف، به ویژه در عرصه سینما، انتظار میرود سوژه های بومی و منطقه ای را مورد توجه قرار دهند و نسبت به سوژه‌های مرتبط با اردبیل مانند داستان‌ها و اسطوره‌ها عنایت ویژه داشته باشند.

وی می گوید: برخی سینماگران در دنیا از برخی سوژه‌های تاریخی ما را به صورت تحریفی کار می‌کنند و متاسفانه همان تحریف‌ها را در دنیا در قالب حقیقت بازتاب می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در برابر چنین فعالیت‌ها که همراه با تحریف و غرض ورزی است، وظیفه داریم از ظرفیت سوژه‌های تاریخی، فرهنگی، ادبی، گردشگری، طبیعی و فولکلورمان نهایت استفاده را داشته باشیم و به صورت واقعی به دنیا نشان دهیم.

بحرالعلومی با اشاره به سوژه‌های تاریخی بکر از جمله در این استان، گفت: باید از رشته‌های مختلف هنری برای شناساندن خودمان استفاده و از فرهنگمان محافظت کنیم.

وی گفت: امیدواریم طلیعه درخشش و نورانیت هنر سینما، در اقصی نقاط ایران خوش بدرخشد و شاهد درخشش هنرمندانمان بخصوص از استان اردبیل در عرصه های مختلف بین المللی باشیم و هفتمین جشنواره استانی فیلم فجر از 15 تا 22 بهمن‌ماه در سینما قدس و انقلاب اردبیل با نمایش 16 اثر برگزار می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه