English

بهرام عین‌اللهی:

واکسیناسیون تنها راه کاهش شدت بیماری و مرگ و میر است

وزیر بهداشت بیان کرد: مدیریت مقابله با موج ششم کرونا در کشور با سویه اومیکرون به صورت قرارگاهی عمل خواهد کرد.

واکسیناسیون تنها راه کاهش شدت بیماری و مرگ و میر است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در سخنانی عنوان کرد: در حال حاضر مراکز درمانی کشور و کارکنان همه بیمارستان‌ها برای مقابله با اومیکرون در آمادگی ۱۰۰ درصدی به سر می‌برند.

 عین‌اللهی این سخنان را امروز در حاشیه آیین بهره برداری از بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ولایت، نخستین مرکز درمانی تمام الکترونیک کشور در مشهد اظهار کرد و افزود: مدیریت مقابله با موج ششم کرونا در کشور با سویه اومیکرون به صورت قرارگاهی عمل خواهد کرد و همه مشکلات و برنامه ریزی‌ها رصد و بررسی شده  است و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا قانونی و قابلیت اجرایی دارد.

وزیر بهداشت ادامه داد: این در حالی است که بیشتر افراد این بیماری را به صورت خفیف و با علائم شبیه سرماخوردگی تجربه می‌کنند واکسیناسیون جلو ویروس اومیکرون را نمی‌گیرد، اما می‌تواند از شدت بیماری و مرگ و میر آن بکاهد.

وی همچنین در افتتاحیه این بیمارستان یادآور شد و گفت: این بیمارستان هوشمند و اتوماتیک در ارائه خدمات، با دستور مقام معظم رهبری و مساعدت و کمک‌های معظم له ساخته شده است.

وزیر بهداشت متذکر شد: در قالب خدمات هوشمند، بسیاری از معاینات و اقدامات به صورت الکترونیکی و بدون کاربرد کاغذ و نسخه انجام خواهد شد و امیدواریم این خدمات در تمام کشور گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در طول پنج ماه گذشته ، ۱۳۴ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است که رقم بالا و مناسبی است.

عین اللهی در خاتمه تصریح کرد: ساخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در مناطق مختلف کشور در راستای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت است که این طرح در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به تازگی در مشهد رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه