English

در نشستی تخصصی:

بررسی راه‌کار و چالش های قاچاق سوخت در میناب

در نشستی تخصصی راه‌کار و چالش های قاچاق سوخت با حضور مردم و کارشناسان دستگاه های مربوطه در میناب مورد بررسی قرارگرفت.

بررسی راه‌کار و چالش های قاچاق سوخت در میناب

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علیرضا صالحی دبیر مجمع مطالبه‌گران هرمزگان در ابتدای نشست تخصصی راه‌کار و چالش‌های قاچاق سوخت عنوان کرد: مجمع مطالبه‌گران استان هرمزگان برگرفته از قرارگاه بقیه الله است که در آذرماه سال جاری کار خود را آغاز کرد. 

وی با بیان اینکه در مجموعه قرارگاه دارای مجامع مطالبه‌گری ملی در حوزه های مختلف هستیم افزود: این مجامع با حضور مردم و مطالبه‌گران تشکیل و در هر استان و شهرستان‌ها یک مجمع مطالبه‌گران تشکیل شده است.

 علیرضا+صالحی

صالحی با بیان اینکه دغدغه بسیاری از مردمان مرز‌نشین در شهرستان های شرق هرمزگان معضل سوخت‌بری بوده است اظهارداشت: ما نیازمند تبیین در حوزه سوخت‌بری هستیم. 

وی با بیان اینکه مردم‌، مسئولین و کارشناسان نظرات مختلفی در این حوزه دارند گفت: تصمیم بر این شد تا نشست تخصصی در این حوزه داشته باشیم و آسیب شناسی کنیم. 

دبیر مجمع مطالبه‌گران هرمزگان گفت: نتایج این جلسات به مجامع ملی ارسال و از طریق کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و دادستانی کل کشور پیگیری خواهد شد. 

عبدلعلی+زائری

عبدالعلی زائری استاد دانشگاه و جامعه شناس در این نشست با بیان اینکه متاسفانه در جامعه به مسائل اجتماعی به راحتی عبور میشود گفت: به همین دلیل نمی‌توان راهکار مناسبی پیدا کرد و مسائل اجتماعی به مرور زمان به مسائل پیچیده‌ای تبدیل خواهد شد. 

*خسارات زیادی به هرمزگان از قبال قاچاق سوخت وارد شده است

سید مرتضی اولادعلی معاون اجتماعی مرزبانی هرمزگان در این نشست ضمن تقدیر از نگاه مجمع مطالبه‌گران در حوزه قاچاق سوخت عنوان کرد: یک از حلقه های مفقوده در این حوزه مطالبه‌گری است که در این استان شاهد مطالبه‌گری بسیار ضعیف هستیم و مردم باید آگاهی لازم نسبت به وظایف دستگاه ها و سازمان‌ها داشته باشند. 

وی با بیان اینکه اگر پرچم مطالبه‌گری پائین باشد شاهد همچین مشکلاتی خواهیم بود اظهارداشت: ما مجری قانون هستیم و از مشکلات مرزنشینان آگاه هستیم. 

سید+مرتضی+ اولادعلی

اولادعلی با اشاره به اینکه ما در درون مرزنشینان قرار داریم افزود: نیروی انتظامی یا مرزبانی نمیتواند کاری که قانون است را انجام ندهد و ماضابط دستگاه قضایی هستیم. 

وی با بیان اینکه مشکل در کشور ما زمانی به‌وجود خواهد آمد که بخواهیم قانون را بر اساس میل و نظر خودمان تفسیر کنیم گفت: اگر هر کسی قانون را بخواهد براساس نظر خودش تفسیر کند، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرزبانی هرمزگان با اشاره به اینکه ما در بین مردم شاهد مشکلات آنان هستیم عنوان کرد: باید از طریق راه قانونی این موضوعات حل شود و دستگاه‌های که در این حوزه وظیفه دارند باید پای کار باشند. 

وی اظهارداشت: خسارات زیادی به استان هرمزگان از قبال قاچاق سوخت وارد شده است. 

*قاچاق سوخت به‌صورت سازمان یافته درحال انجام است

ابراهیم طاهری دادستان عمومی و انقلاب میناب در این نشست با بیان اینکه اولین شخصی که میتوان گفت دغدغه حوزه قاچاق را داشته‌اند مقام معظم رهبری است گفت: در قاچاق سوخت یک قصه پرغصه است، فقط به ظاهر آن توجه نکنیم تعداد معدود افرادی با مظلوم نمایی عنوان کنند که کار و اقتصاد وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه در جریان مسائل اقتصادی کشور هستیم عنوان کرد: قاچاق سوخت پدیده‌ای مخرب و درحال نابودی زیرساخت های شهر و استان در حوزه های فرهنگی و اقتصادی است. 

طاهری با بیان اینکه اگر جلوی این پدیده گرفته نشود در ۱۰ سال آینده شاهد آثار این پدیده خواهیم بود اظهارداشت: درحال حاضر افراد در سن نوجوانی ترک تحصیل و در حوزه قاچاق سوخت فعالیت میکنند. 

وی با بیان اینکه کسانی که دغدغه علمی دارند می‌دانند این موضوع چه خطراتی برای جامعه به‌ وجود آورد گفت: مگر آینده این شهر دکتر، مهندس، قاضی، وکیل، معلم و یا کاسب نمی‌خواهد.

دادستان عمومی و انقلاب میناب با اشاره به اینکه عنوان این موضوعات می‌طلبد برخورد جدی صورت گیرد کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر کشفیات سوخت داشته ایم و ۸۳۸ دستگاه خودرو توفقیف شده است، در همین زمینه ۶۳۳ نفر متهم دستگیر شده است. 

ابراهیم+طاهری

وی با بیان اینکه در این خصوص ۷۹۹ پرونده تشکیل شده که درحال رسیدگی است اظهارداشت: نیروی انتظامی و دریابانی به عنوان ضابط در این موضوع تنها هستند و ما انتظار داریم دستگاه های دیگر هم پای کار باشند، دستگاه های که به نوعی دخیل هستند و میتوانند در این زمینه به ما کمک کنند پای کار باشند. 

طاهری با اشاره به اینکه دریا باید برای قاچاقچی نامن باشد گفت: انتظارداریم نیروی های نظامی به موضوع ورود و به ما کمک کنند و انتظار داریم ناحیه مقاومت بسیج در بحث خشکی و نیروی دریایی سپاه پاسداران در حوزه دریا کمک کند. 

وی با بیان اینکه قاچاق سوخت به‌صورت سازمان یافته درحال انجام است عنوان کرد: فقط به ظاهر نگاه نکنیم یک نفر با نیسان و یک عدد مشک درحال عبور است، این فقط ظاهر قضیه است؛ بالای ۳۰ سرکرده در این حوزه شتاسایی شده و پرونده هایشان درحال رسیدگی است. 

دادستان عمومی و انقلاب میناب با اشاره به اینکه افراد به صورت پشت‌پرده و سازمان یافته درحال انجام این کار هستند عنوان کرد: گروه های فضای مجازی در این زمینه درحال فعالیت هستند و در این خصوص افراد شناسایی و پرونده تشکیل شده است. 

وی با بیان اینکه به‌صورت جدی به این موضوع ورود کرده‌ایم افزود: از موضعی که انتخاب کردم پشیمان نخواهم شد و کوتاه نخواهم آمد. 

طاهری با اشاره به اینکه علی‌رغم خطرهایی که در این حوزه وجود دارد نیروی انتظامی و دریابانی پای کار هستند گفت: قاچاق سوخت تبدیل به یک سرطان شده و وارد هر دستگاه میشود فساد را بوجود می‌آورد، نیروی انتظامی میناب با سیل عظیمی از قاچاق سوخت از سراسر کشور مواجه است. 

وی با بیان اینکه مرزبانی هفت شهید را از دست داده است عنوان کرد: ۳۰ مورد تعرض به دریابانی صورت گرفته است و این نیروها برای امنیت شهر درحال خدمت هستند. 

قاچاق+سوخت (2)

دادستان عمومی و انقلاب میناب اظهارداشت: اگر این نیروها نباشند امنیت برای مردم وجود نخواهد داشت، پس باید حمایت های لازم صورت گیرد و بنده از آنها حمایت خواهم کرد، اگر نیاز باشد خودم با دست گرفتن اسلحه مقابل این موضوع خواهم ایستاد. 

وی گفت: با همه برخورد خواهد شد و آقایانی که مسئول اقتصاد هستند بروند جواب‌گو باشند و وظیفه ما مقابله است که انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • امیر زارعی

    این از مسیولین دلسوز هرمزگان.اگه لازم باشد خودش اسلحه به دست می‌گیرد.هرمزگان دلسوز ندارد بلکه همه بجای راهکار که سود این مردم رنج‌دیده مرزنشین تضمین شود برایمان از قانون میگن.بنازم خوب حق این مردم رو از مرکز نشینان گرفتید.آقا تا الان که ایستادید با اسلحه چه مشکلی روحل کردید .ازاین به بعد هم محکم وایستید واز قانونتان دفاع کنید جان جوانان هرمزگان ارزنی ارزش ندارد . بکشید و توقیف کنید . سیستان و بلوچستان و بوشهر هم مسول دارند ماهم مسول

  • عباس

    تا حالا چند تا جلسه برا بیکاری معیشت مرز نشینا گرفتن ....دریا رو که جارو کردن هر چی هم خرید فروش می کنن قاچاقه پس حتما رفتن کنار ساحل کشاورزی کنن

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه