English

با حکم دستگاه قضایی؛

قاتل درختان بلوط لرستان، روانه زندان شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای حکم زندان برای فرد متخلفی که اقدام به قطع درختان بلوط در شهرستان چگنی کرده بود، خبر داد.

قاتل درختان بلوط لرستان، روانه زندان شد

به گزارش خبرگزاری موج لرستان، شیرزاد نجفی، گفت: قاتل درختان جنگلی بلوط منطقه برکه، با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چگنی روانه زندان شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، افزود: پس از دریافت گزارشی مبنی بر قطع درختان بلوط لرستان در منطقه برکه شهرستان چگنی از سوی یکی از افراد سودجو، بلافاصله ماموران جنگلبانی به محل وقوع جرم رفته و پس از شناسایی فرد متخلف و کشف جرم قطع درختان بلوط جنگلی و برآورد خسارت حدود ۱۶ میلیارد ریال، فرد متخلف با دستور و پیگیری مستقیم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان که شخصا در محل وقوع جرم حضور یافته بود، روانه زندان گردید.

متخلف، به 16 میلیارد ریال جزای نقدی نیز محکوم شد

وی تصریح کرد: مرتکب جرم یاد شده، افزون بر الزام به پرداخت ۱۶ میلیارد ریال به عنوان خسارت و ضرر و زیان ناشی از جرم، برابر ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور و ماده ۲۹ قانون احکام دائمی توسعه، به مجازات حبس تا شش ماه و جزای نقدی تا ۵ برابر خسارت، محکوم‌ گردید.

نجفی با بیان اینکه مراجع قضایی و دستگاه منابع طبیعی، بدون هیچ گونه اغماضی با هرگونه دست درازی به جنگل‌ها و مراتع، به طور جد برخورد می نماید و صدور احکام سنگین و عبرت آموز برای اینگونه مجرمان، هشداری جدی برای سودجویان و متجاوزان به انفال و جنگلها و مراتع است، خاطرنشان کرد: ارزش زیستی و اکولوژیک هر اصله درخت بلوط جنگلی برابر برآورد کارشناسان جهانی، بیش از ۶۰ میلیارد ریال است.

مردم، تخریب منابع طبیعی را به 1504 گزارش کنند

مدیرکل منابع طبیعی لرستان قطع و نابودی درختان جنگلی را خسارتی غیرقابل جبران بر سرمایه های ملی و میراث طبیعی متعلق به نسل آینده کشور دانست و اظهار کرد: از عموم شهروندان گرامی به عنوان دلسوزان و همیاران واقعی طبیعت تقاضا دارم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و دست‌ اندازی به جنگلها و مراتع، مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ اعلام فرمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه