English

مهمترین ماموریت دولتی اسلامی، تربیت و تزکیه جامعه است

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مهمترین ماموریت دولتی اسلامی، تربیت و تزکیه جامعه است.

مهمترین ماموریت دولتی اسلامی، تربیت و تزکیه جامعه است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله محسن اراکی روز پنجشنبه در «نشست هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف کشور» در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم، با بیان اینکه دولت در جامعه اسلامی دارای اهمیت ویژه ای است، تاکید کرد: مهمترین ماموریت دولتی اسلامی، تربیت و تزکیه جامعه است.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: در هرجامعه ای انسان های اهل حمکت، طهارت و علم در کنار افراد بی ادب، سفله و هواپرست وجود دارند و مسوولان در جامعه اسلامی حق ندارند فرهنگ طبقات پست جامعه را در کشور عمومیت بدهند.

وی افزود: وارونه اندیشی در مساله فرهنگ و ترویج عادات، رفتار و سبک های غلط زندگی مشکلات فراوانی برای مردم به وجود آورده است، جامعه اسلامی باید در مسیر عادی سازی معروف و خوبی ها گام بردارد و عرفی سازی به معنای عادی سازی رفتارهای نامناسب جایی در فرهنگ دینی ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکیدات ائمه معصومین در خصوص اعتکاف و نقش آن در پاک سازی و تزکیه جامعه، خاطرنشان کرد: احیای سنت اعتکاف در انقلاب اسلامی یک مساله بسیار مهم و با ارزشی است.

اراکی بیان کرد: از مجموعه آیات قرآن می توان استفاده کرد که مساله اعتکاف با تمدن نوین و جامعه سازی اسلامی در ارتباط است.

وی ابراز داشت: تربیت جامعه پاک و سالم از اهداف و مقاصد نهایی قرآن کریم و انبیای الهی است و اعتکاف بخاطر ویژگی های معنوی و روحانی حاکم بر آن در ارتقای بعد معنوی و عبادی جامعه موثر است.

اراکی با اشاره به آیه مبارکه تطهیر، اظهار کرد: جامعه سازی و تربیت جامعه مومن هدف اسلام است و یکی از بسترهای ایجاد جامعه پاک اعتکاف است؛ محال است جامعه ای پاک بدون ارتباط با ولایت اولیای الهی تشکیل شود.

نشست یک روزه هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف کشور با حضور مسوولان استانی این ستاد و پیام تصویری آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم در مسجد امام حسن عسکری(ع) در حال برکزاری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه