English

تخریب المان‌های شهری هدر دادن سرمایه‌های شهر و شهروندان است

سرپرست شهرداری منطقه سه از تخریب المان لنج واقع در بلوار غدیر(پشت فرمانداری بندرعباس) خبر داد.

تخریب المان‌های شهری هدر دادن سرمایه‌های شهر و شهروندان است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس بهمن زاده سرپرست شهرداری منطقه سه با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از خدمات عمومی شهرداری توسط عد‌ه‌ای از افراد تخریب شده و یا به سرقت می‌رود، تصریح کرد: برخی به دلایل مختلف دست به تخریب این المان‌ها زده و علاوه بر هدر دادن سرمایه‌های شهر و شهروندان چهره شهر را نازیبا می‌کند.

وی تصریح کرد: پدیده وندالیسم و تخریب اموال عمومی همواره چالش بیشتر شهرهای کشور می باشد، لذاهر شهروند در هر منطقه ای که زندگی می کند باید احساس تعلق خاطر به وسایل عمومی شهرش داشته باشد و این امر باعث جلوگیری از تخریب اموال عمومی می شود.

سرپرست شهرداری منطقه سه خاطرنشان کرد: بهتر است هر شهروند این مسئله را وظیفه و دغدغه خود بداند که اگر شاهد صحنه تخریب اموال عمومی شهر بود، نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشد.

بهمن زاده اذعان کرد: المان های شهری از جمله سرمایه‌های موجود در هر شهر می باشد که عموما توسط شهرداری‌ها ایجاد و با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی زندگی شهرنشینی و زیبایی بصری و جلوه شهری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، اما در این میان عده‌ای با تخریب و شکستن اموال عمومی چهره نامناسبی را در شهر ایجاد می کنند و امتیازهای شهر را به لحاظ جاذبه های گردشگری کاهش می‌دهند.

بهمن زاده افزود: هزینه هایی که صرف احداث المان ها و فضاهای عمومی شهر شده، برای آرامش و آسایش شهروندان است، و همه شهروندان مسئول‌اند تا از ضرر و زیان به بیت المال جلوگیری نمایند.

وی در ادامه گفت: با این وجود نگاهی به وضعیت امانت‌داری این سرمایه‌ها در شهر بیانگر خلأهای فرهنگی قابل توجه است تا جایی که امروز بخش مهمی از هزینه‌های عمرانی شهرداری صرف تعمیر دوباره و چندباره المان های شهری می شود.

بهمن زاده در پایان بیان کرد: ضرورت مشارکت شهروندان در حفاظت از سرمایه‌های شهر لازم و ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه