English

مدیر جهاد کشاورزی عجب شیر خبر داد:

اجرای پروژه مدیریت تلفیقی کنترل عوامل خسارت‌زای محصولات سبزی و صیفی در عجب شیر

مدیر جهاد کشاورزی عجب شیر از اجرای پروژه مدیریت تلفیقی کنترل عوامل خسارتزای محصولات سبزی و صیفی (IPM) در این شهرستان خبر داد.

اجرای پروژه مدیریت تلفیقی کنترل عوامل خسارت‌زای محصولات سبزی و صیفی در عجب شیر

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، احمد اسلامی اظهار داشت: پروژه مدیریت تلفیقی درکنترل عوامل خسارتزای محصولات سبزی و صیفی (IPM) در سطح چهار هکتار از گلخانه‌های شهرستان با اولویت کشت گوجه فرنگی و خیار و با همکاری کلینیکهای گیاهپزشکی این شهرستان در سال جاری اجرا شده است.

وی با بیان به اینکه موقعیت جغرافیایی شهرستان عجب شیر باعث ایجاد شرایط کم آبی و خشکی شده است، ادامه داد: با توجه به شرایط کم آبی و مزایای کشت گلخانه‌ای مانند عملکرد بالای تولید محصول، تولید خارج از فصل، کیفیت بالای محصول تولیدی، مصرف کم آب، به‌خصوص در فصول خشکسالی و ایجاد اشتغال شاهد افزایش سطح زیرکشت گلخانه‌ای در این شهرستان هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی عجب شیر به اهمیت توجه و صیانت از سلامت جامعه و تولید محصولات سالم، اقدامات مدیریتی مناسب برای کنترل آفات و بیماری‌ها اشاره کرده و افزود: روشهای غیر شیمیایی کنترل آفات و بیماریها اعم از نصب کارتهای زرد، استفاده از تله‌های نوری و استفاده از تله‌های فرمونی در کنار کنترل شیمیایی با اولویت استفاده از سموم مجاز بکار برده شده از جمله اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی عجبشیر در این خصوص بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه