English

مدیرکل شیلات مازندران خبر داد:

صید فیل ماهی ۲۱۰ کیلویی توسط صیادان مازندرانی

مدیرکل شیلات مازندران گفت: صیادان شرکت تعاونی پره متحد در منطقه رستم‌رود شهرستان نور موفق به صید یک فیل ماهی به وزن 210 کیلوگرم شدند.

صید فیل ماهی 210 کیلویی توسط صیادان مازندرانی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن اسحاقی با بیان این مطلب که هدف صیادان تعاونی‌های پره، صید ماهیان استخوانی است و صید ارزشمند ماهیان خاویاری به عنوان صید ضمنی محسوب می‌شود، درباره صید این گونه ارزشمند ماهی خاویاری اظهار داشت: صیادان شرکت تعاونی پره متحد در منطقه رستم‌رود شهرستان نور موفق به صید یک فیل ماهی به وزن 210 کیلوگرم و طول 3 متر که 26 کیلوگرم خاویار داشت، شدند.

مدیرکل شیلات مازندران با تأکید بر اینکه نگاه شیلات مازندران به صید ماهی خاویاری تجاری نیست، درباره ضرورت توجه به حفاظت از ذخایرآبزی ادامه داد: استراتژی ما به صید ماهیان خاویاری نگاه حفاظتی و حمایتی به منظور تأمین مولدین موردنیاز است.

وی با اشاره به اینکه حفاظت و تکثیر این نوع ماهیان با ارزش در دریای خزر ضروری است، گفت: ماهیان خاویاری مولدی که در دریا صید می‌شوند، برای تکثیر به مرکز بازسازی ذخایر شهید رجایی ساری انتقال داده می‌شوند.

اسحاقی تصریح کرد: این فیل ماهی پس از تحویل به‌صورت زنده و سالم با چان و آب به مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر شهید رجایی ساری وابسته به اداره کل شیلات استان مازندران که مهمترین مأموریت آن نگهداری، مرمت و تکثیر این گونه‌های نایاب است، انتقال یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه