English

ابراهیم رودسرابی:

صدور پروانه استاندارد برای ۱۲۰ هکتار از باغات پسته خوشاب تا پایان سال

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب بیان کرد: باغداران برای اخذ مجوز محصول سالم باید در سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی(سماک) ثبت نام کنند.

صدور پروانه استاندارد برای ۱۲۰ هکتار از باغات پسته خوشاب تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب اعلام کرد: سطح زیر کشت پسته این شهرستان ۱۲ هزار و ۲۵۰ هکتار است که ۵۰ هکتار آن دارای پروانه استاندارد محصول سالم است و با پیگیری‌های انجام شده ۱۲۰ هکتار از باغات پسته خوشاب تا پایان سال پروانه استاندارد محصول سالم دریافت خواهد کرد.

رودسرابی در ادامه این خبر اظهار کرد: در حال حاضر از کل اراضی پسته خوشاب ۸۲۵۰ هکتار آن بازده است و در سال زراعی جاری ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن پسته در این شهرستان تولید شده است. محصول تولید شده علاوه بر مصرف داخلی شهرستان به شهرستان‌ها و استان‌های مجاور به تهران و کشورهای تایلند، چین و مالزی نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب همچنین ادامه داد: محصول سالم محصولی است که دارای حد استاندارد مواد شیمیایی شامل سموم و کودها بوده و عاری از عناصر و ترکیبات سمی و آلاینده بیش از حد مجاز باشد. از طرف دیگر مصرف محصول ناسالم باعث به خطر افتادن سلامت انسان و دام شده و مشکلات عدیده‌ای را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: باغداران برای اخذ مجوز محصول سالم باید در سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی(سماک) ثبت نام کنند و پس از بارگذاری پروانه بهره‌برداری، مدارک شناسنامه‌ای و مدارک مالکیت آب و زمین و همچنین تایید کارشناس مدیریت کنترل کیفیت، نمونه‌برداری از محصول و آزمایش جهت بررسی عاری بودن محصول از مواد شیمیایی بیش از حد مجاز انجام می‌شود و در نهایت در صورت تایید تمام موارد ذکر شده، مجوز استاندارد محصول سالم صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب همچنین با اشاره به مزایای اخذ مجوز استاندارد اضافه کرد: خاطرنشان کرد: پس از دریافت این مجوز محصول مورد نظر به دلیل کیفیت بالا با قیمت بالاتری نسبت به محصولات معمولی در بازار به فروش می‌رسد.

رودسرابی در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: این شهرستان با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه‌عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب خراسان رضوی به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه