English

علیرضا رئیسی:

طرح نظارت بر بازار سیروان با بهره گیری از نیروهای بسیجی تشدید می شود

فرماندار شهرستان سیروان با اشاره به اینکه طرح نظارت و بازرسی از بازار در این منطقه با بهره گیری از نیروهای بسیجی اصناف تشدید می شود، گفت: دولت برای کنترل بازار و ساماندهی قیمت اجناس ضروری مردم، برنامه دارد.

طرح نظارت بر بازار سیروان با بهره گیری از نیروهای بسیجی تشدید می شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، علیرضا رئیسی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از بازاریان شهر لومار با بیان اینکه نظارت بر بازار دغدغه اصلی دولت است و با همه تلاش‌هایی که در عرصه های مختلف انجام شده مردم انتظار تثبیت قیمت‌ها را دارند، افزود: آحاد مختلف مردم انتظار دارند گرانی کنترل شود و نظارت ها به نتیجه برسد و مدیران هم باید تلاش کنند تا حقوق مصرف‌ کنندگان رعایت شود و ضمن درج قیمت بر روی کالا، نظارت بر کنترل آنها نیز بیشتر شود.

وی با بیان اینکه از مسئولان ذیربط انتظار می رود به گونه ای برنامه ریزی و نظارت کنند تا از نابسامانی در بازار جلوگیری شود و شاهد نظم و ثبات در بازار باشیم، اظهار داشت: در بازرسی ها از واحدهای عرضه و پخش محصولات کالاهای اساسی، تخلفات متعددی از جمله گرانفروشی، درج نکردن قیمت و ارایه ندادن فاکتور معتبر، احراز تخلف شد که انتظار می رود بازاریان شهرستان به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند تا خروجی آن باعث رضایت عمومی مردم شود.

فرماندار شهرستان سیروان بر رعایت قیمت منصفانه و رعایت حقوق آحاد مختلف مردم تأکید کرد و گفت: مردم در چند سال گذشته بدلیل عدم نظارت ها شاهد افزایش سرسام آور قیمت اجناس بوده اند ولی امروزه این موضوع در دستور کار دولتمردان قرار خواهد گرفت.

رئیسی با بیان اینکه افزایش چند برابری اجناس ضروری مردم نسبت به جاهای دیگر کشور قابل قبول نیست و می بایست بازاریان انصاف را سرلوحه کاری خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: تعامل بازاریان با دولت می تواند زمینه ساز توسعه باشد و از این طریق قیمت اجناس نیز منصفانه خواهد شد و دیگر نیاز به نظارت نخواهد بود.

فرماندار سیروان با بیان اینکه انتظار می رود که بازاریان منطقه کمک کنند تا اولین قدم برای ساماندهی شهرستان برداشته شود، افزود: اگر مردم بتوانند مایحتاج خود را عادلانه تهیه کنند به یقین دیگر مشکلات با کمک مردم حل خواهد شد.

رئیسی با اشاره به اینکه چالش ها، فرصتها و تهدیدهای مربوط به نظارت، کنترل، و مدیریت بازار و ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻣﻮاﻧﻊ و ﻣﺸﻜﻼت مربوطه بررسی می شود، اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های موجود در حوزه نظارت بر بازار است که در این زمینه تلاش می شود از توان و پتانسیل نیروهای بسیجی به عنوان بازرس برای نظارت و بازرسی از بازار بهره گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه