English

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد:

تعداد مبتلایان به امیکرون در اصفهان به ۱۸۰نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: در حال حاضر تعداد مبتلایان به امیکرون در استان اصفهان 180 نفر شناسایی شده است.

تعداد مبتلایان به امیکرون در اصفهان به 180نفر رسید

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با اشاره به ابتلای 180 نفر در استان به سویه جدید امیکرون بیان کرد: آمار امیکرون به تفکیک شهرستان ها بدین شرح است: شهر اصفهان در اصفهان ۹۶ مورد، نجف‌آباد ۲۲ مورد، مبارکه ۱۴ مورد، شاهین‌شهر هشت مورد، فلاورجان هفت مورد، خمینی‌شهر هشت مورد، اردستان چهار مورد، چادگان پنج مورد، شهرضا پنج مورد، نطنز چهار مورد، بوئین و میاندشت دو مورد، نائین یک مورد، تیران یک مورد، سمیرم یک مورد، لنجان یک مورد و خارج از استان نیز یک مورد به امیکرون گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این بیماری در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها به صورت ابتلای خانوادگی خودنمایی خواهد کرد، ادامه داد: پیش بینی ما این است که از اواخر دی ماه و اوایل بهمن ماه امیکرون سویه غالب بیماری کرونا در اصفهان خواهد بود.

عقدک با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای در امان ماندن از کرونا، ‌گفت: همچنین تزریق دز سوم واکسن به شدت توصیه می‌شود که عاملی کمک کننده درجهت عدم ابتلا به بیماری است و افرادی که سه دوز واکسن کرونا را تزریق می‌کنند، حدود ۸۰ درصد در برابر این ویروس ایمنی پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر روز از یک درصد تست‌های انجام شده کرونا در اصفهان تست اُمیکرون نیز گرفته می‌شود، بیان داشت: تعداد کیت‌های تشخیص اولیه امیکرون در اصفهان محدود است و در حال حاضر تشخیص نهایی در تهران انجام می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه علائم ابتلاء به کرونا اومیکرون گلودرد، تب، آبریزش بینی، سرفه و عطسه است، گفت: همشهریان عزیز در صورت داشتن این علائم حتماً تست کرونا انجام دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه