English

جواد حسینی:

توجه به واکسیناسیون مسافران بر علیه این سه بیماری سرخک، سرخچه و فلج اطفال

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: با توجه به شیوع سه بیماری سرخک، سرخچه و فلج اطفال در کشور افغانستان بررسی و انجام واکسیناسیون مسافران بر علیه این سه بیماری باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

توجه به واکسیناسیون مسافران بر علیه این سه بیماری سرخک، سرخچه و فلج اطفال

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد حسینی سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی اعلام کرد و گفت: ارائه تائیدیه تست منفی رپید یا PCR و یا گواهی تزریق دو نوبت واکسن کرونا توسط کلیه مسافران ورودی از کشور افغانستان ضروری است.

حسینی این سخنان را در بازدید از پایگاه مراقبت بهداشت مرزی دوغارون و نحوه مراقبت و کنترل کرونا و دیگر بیماری‌های واگیر مسافران ورودی از این مرز اظهار کرد و ادامه داد: با توجه به شیوع سه بیماری سرخک، سرخچه و فلج اطفال در کشور افغانستان بررسی و انجام واکسیناسیون مسافران بر علیه این سه بیماری باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین تاکید کرد: در حال حاضر ۹۳.۸۷ درصد از افراد بالای ۱۸ سال دز اول واکسن و ۷۹.۸۶ دز دوم واکسن را دریافت نموده اند.

وی در ادامه متذکر شد: علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و پایگا‌های سلامت، ۵۵ مرکز تجمیعی با همکاری سایر سازمان‌ها در مناطق زیر پوشش دانشگاه برای واکسیناسیون گروه‌های هدف فعال و خدمات ارائه می‌دهند.

حسینی در این بازدید با حضور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان تایباد ضمن بررسی فعالیت‌ها و شاخص‌های بهداشتی این شهرستان در نشستی با حضور سرپرست شبکه بهداشت و درمان، معاون بهداشت و مدیران ستادی مشکلات موجود را مورد بررسی قرارداده و توصیه‌های کاربردی را ارائه نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه