English

با حضور مسئولان:

نخستین «جشنواره ملّی ادبی کوثرانه» در نوشهر کلید خورد

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، امام جمعه نوشهر و جمعی از مسئولان، نخستین جشنواره ملی ادبی «کوثرانه» ویژه دانش آموزان سراسر کشور به میزبانی نوشهر آغاز به کار کرد.

نخستین «جشنواره ملّی ادبی کوثرانه» در نوشهر کلید خورد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علیرضا سعدی پور با بیان اینکه نوشهر دارای سبقه مذهبی و آموزشی خوبی است، اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره ای در سطح ملی افتخاری بزرگ است که مورد حمایت وزارت آموزش و پرورش و امام جمعه نوشهر و سایر دستگاهها است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه این جشنواره در نوشهر خواهد بود و امید است این جشنواره در سالهای بعد نیز ادامه یابد، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش برای حمایت از این رویداد بزرگ فرهنگی مذهبی حمایت خوبی به لحاظ مالی خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: تعلیم و تربیت اسلامی یکی از رسالتهای بزرگ آموزش و پرورش است و ترویج تربیت اسلامی باید در بین همه جامعه به خصوص برای آشنایی دانش آموزان صورت گیرد.

وی تصریح کرد: دوری از رذایل و نزدیک شدن به فضایل اخلاقی با نزدیک شدن به ائمه اطهار به دست می آید و جشنواره کوثرانه که درباره مقام حضرت فاطمه (س) است فرصت مناسبی برای نزدیک شدن و توسل به ائمه اطهار، به ویژه حضرت فاطمه (س) در بین دانش آموزان است.

مدیر آموزش و پرورش نوشهر نیز با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ روحیه محبت اهل بیت و مقام مادر باید سرلوحه دستگاه تعلیم و تربیت باشد، بیان داشت: جشنواره ملی کوثرانه نشان دادن هویت و سند اعتبار و اعتقادات دینی برای امت اسلامی است.

صفی اله درویش شناسایی و حمایت از شاعران آئینی و تقدیر از نفرات برتر را از اهداف جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: برای ترویج جشنواره ملی در نوشهر باید سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی یادآور شد: از زمان اعلام فراخوان تاکنون بیش از 200 اثر از دانش آموزان از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

در ادامه دبیر اجرایی این جشنواره با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره ادبی ملّی«کوثرانه» در راستای شناسایی استعدادهای برتر ادبیات در رده سنی دانش آموزان کشور (مقطع متوسطۀ اول و دوم) برگزار می شود، ابراز داشت: از نوجوانان دعوت می شود تا توانمندی های ادبی و آیینی خود را به نمایش بگذارند و با آثار ارزشمند و فاخر خود، نخستین دفتر جشنواره را مزین کنند.

خدیجه سام دلیری افزود: شرکت کنندگان جشنواره دانش آموزان سراسر کشور (مقطع متوسطۀ اول و دوم) هستند که در قالب های شعری کلاسیک، نو، ترانه، قطعه ادبی نثر حداکثر 300 کلمه، شعر محلّی با گویش مازندرانی آثار خود را به جشنواره ارسال می کنند.

وی با بیان اینکه قرار بود جشنواره تا پایان دی ماه باشد اما به خاطر امتحانات دانش آموزان تا 20 بهمن ماه تمدید شد، گفت: اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان در روز میلاد امام علی (ع) در شهرستان نوشهر برگزار  خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه